Zlecenia serwisowe - jak pozyskiwać ich więcej?
Rosnąca lista zleceń serwisowych wiąże się z większymi szansami na satysfakcjonujące przychody i rozwój firmy. Jak jednak sprawić, by oferty zleceń serwisowych docierały do nas z każdej strony i by nasz serwis urządzeń cieszył się dużym zainteresowaniem klientów? Do podstawowych kwestii należy efektywne zarządzanie serwisem i terminami realizacji, a także obsługa klienta. Im skuteczniej przedsiębiorstwo radzi sobie na tych polach, tym lepiej realizuje wszystkie zlecenia serwisowe, potrafi zadbać o zadowolenie kontrahenta i odciąża serwisantów, którzy mogą sprawniej realizować usługi serwisowe. W skutecznym osiągnięciu tego celu pomocny okazuje się specjalny system informatyczny przeznaczony między innymi do planowania zleceń.
Usprawnij planowanie zleceń serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.
Testuj możliwości cały miesiąc. Za darmo. Zero zobowiązań. Bez karty kredytowej.
Obsługuj zlecenia serwisowe online i zdobywaj ich więcej!!
Inwestując w specjalny system informatyczny zyskujesz narzędzie, którego funkcje umożliwią Ci:
- obsługę różnych rodzajów zleceń serwisowych online,
- lepsze zarządzanie serwisem i listą zleceń serwisowych,
- podniesienie jakości obsługi kontrahenta (wspierane np. przez panel klienta),
- szybsze oferty zleceń serwisowych i skrócony czas realizacji,
- automatyzację wielu firmowych procesów, np. dodanie zlecenia naprawy online lub instalacji urządzenia.
Dzięki temu zgłoszenie zlecenia serwisowego będzie możliwe do przeprowadzenia jeszcze sprawniej, a realizacja planowanych działań serwisowych – przeprowadzana bez błędów i tak szybko, jak to możliwe. Przechowywanie danych dotyczących zleceń serwisowych online wiąże się także ze skróceniem czasu oczekiwania kontrahenta, zmniejszeniem liczby obowiązków serwisantów oraz jednoczesnym zwiększeniem efektywności ich działania. Kierownik, z kolei, może mieć pewność, że otrzyma narzędzia, które znacznie pomogą mu w zwiększeniu liczby i wartości zleceń serwisowych, a także ich efektywniejszej realizacji. Czynności serwisowe będą realizowane jeszcze szybciej, a dzięki możliwości śledzenia statusu zlecenia serwisowego online, planowanie zleceń serwisowych będzie jeszcze łatwiejsze.
Automatyzacja – zakładka zlecenia, ofertowanie i tworzenie zlecenia
Standardowe serwisowe zlecenia naprawy czy instalacji wymagają od właścicieli firmy i pracowników opracowania dokładnego procesu realizacji zamówień, wymiany informacji dotyczących zleceń serwisowych oraz zminimalizowania pomyłek. Okazuje się, że system informatyczny dla serwisu maszyn i urządzeń pozwala zautomatyzować wiele procesów, które zachodzą w firmie. Jeżeli dodamy do tego funkcję tworzenia i modelowania graficznego firmowych procesów, zyskujemy najbardziej rozbudowane narzędzie do tworzenia zleceń i planowania czynności serwisowych.
Zakładka planowanie zlecenia naprawy lub instalacji
Moduł zlecenia serwisowe umożliwia łatwe planowanie pracy serwisantów – pozwala szybko przetworzyć zgłoszenie, wysłać zlecenie serwisowe do wolnego pracownika (a w razie potrzeby także usunąć zlecenie), dodać w nim planowaną datę realizacji, a na kolejnych etapach bez problemu zaktualizować status naprawy czy instalacji. Bardzo dużym udogodnieniem jest również wbudowany w system informatyczny kalendarz, w którym można utworzyć nowe zlecenia, sprawdzać który z serwisantów ma wolny termin i oznaczyć priorytety. Usługi serwisowe można powiązywać tutaj z różnymi zadaniami i na bieżąco kontrolować, które z nich zostały wykonane.
Zakładka kontrahent - baza wiedzy o relacji z klientem
Dobry system do serwisu pozwala także na błyskawiczne tworzenie odpowiednich ofert zleceń i szybką realizację usług. Ponadto, przechowuje też historię zleceń, dane urządzeń i produktów, a także stanowi bazę danych kontrahentów, w której łatwo znaleźć wszystko, co jest potrzebne do realizacji zlecenia. Poza modułem zlecenia serwisowe, nieoceniony okazuje się również system fakturowania i płatności.
Postaw na preferowany kontakt z klientami i pracownikami
System serwisowy usprawnia również komunikację w firmie. Z jednej strony posiada bowiem wbudowany komunikator, dzięki czemu pracownicy mogą przesyłać sobie ważne informacje lub dokumenty. Z drugiej z kolei wyposażony jest w funkcję powiadomień e-mail. W chwili zaplanowania zlecenia serwisowego i przypisania do niego serwisanta, zostaje on o tym automatycznie poinformowany mailowo. Nie wprowadza to niepotrzebnego chaosu i pozwala zapewnić płynność w realizacji zleceń serwisowych.
Automatyzacja procesów sprawia, że serwisanci mają więcej czasu, wiedzą jakie są ich zadania i mogą w pełni skupić się na swojej pracy. Dzięki temu wzrasta nie tylko jakość oraz pilnowany jest termin realizacji zgłoszenia klienta, ale też w dłuższym rozrachunku prowadzi do zwiększenia liczby i wartości zleceń serwisowych. Odpowiednia jakość i szybkość działania to bowiem najlepszy sposób na zdobycie większej liczby zleceń. Budujesz w ten sposób zaufanie kontrahentów, dajesz im satysfakcję i zdobywasz kolejne referencje. A to nieuchronnie prowadzi do rozwoju!
Obsługa kontrahenta serwisowego na najwyższym poziomie
Jak jeszcze doprowadzić do tego, aby zlecenia serwisowe z każdej strony pojawiały się z coraz to większą częstotliwością? Najlepiej wykorzystać do tego celu narzędzia związane z obsługą klienta, jakie daje system serwisowy. Poza funkcją ofertowania, która umożliwia standaryzację tworzenia ofert dla kontrahentów, system oferuje specjalny panel klienta. Stanowi on pomost między pracownikiem a zleceniodawcą i jest doskonałym narzędziem dla kontrahenta. Podstawowe zgłoszenie klienta może być bowiem w nim dodane niezależnie od miejsca i czasu. Wystarczy zalogowanie się i wysłanie wiadomości – potrzebne do tego jest tylko urządzenie z Internetem. Rozwiązanie jest szczególnie przydatne w sytuacji, gdy klient składać zlecenia serwisowe poza pracą biura. Panel daje też inne możliwości, takie jak podgląd statusu zlecenia serwisowego, prześledzenie historii współpracy czy też zapoznanie się z dokumentami. Dodatkowo, panel klienta jest łatwo konfigurowalny, w związku z czym masz możliwość określenia tego, co zobaczy w nim Twój kontrahent.
System serwisowy znacznie ułatwia także dwustronną komunikację klienta. Pracownik ma w nim dostęp do bazy danych, w związku z czym może szybko znaleźć stosowne informacje i odpowiedzieć klientowi na jego zapytanie bądź przekazać planowaną datę realizacji. Dzięki temu obsługa jest zawsze na najwyższym poziomie, a wieść o Twoim specjalistycznym serwisie niesie się dalej. A to zawsze oznacza większą liczbę klientów i zleceń serwisowych!
Większa lista zleceń serwisowych do realizacji - sukces firmy
Zmiany w zakresie organizacji pracy zespołu serwisowego i wdrożenie programu wspierającego składanie zleceń serwisowych i ich efektywną i terminowość może skutkować nie tylko zadowoleniem dotychczasowych kontrahentów, ale również napływu nowych klientów. Skuteczne zaplanowanie zlecenia serwisowego pozwoli natomiast w pełni wykorzystywać potencjał Twoich pracowników. Postaw na program do serwisu, posiadaj pełną wiedzę o elementach zlecenia (powiązany kontrahent, urządzenie, data zgłoszenia, data przyjęcia zlecenia do realizacji czy też planowana data zamknięcia zlecenia) i wznieś swój biznes na wyższy poziom.
System serwisowy to również wiele innych korzyści, które pozwalają na wygranie wyścigu z konkurencją i rozwój swojej firmy – warto bliżej poznać to rozwiązanie!
Poznaj nasze inne materiały:
- Zarządzaj historią urządzeń swoich kontrahentów w serwisie
- 6 dowodów na to, że oprogramowanie dla serwisu to dziś konieczność
- Dlaczego warto zautomatyzować obsługę serwisu?
Usprawnij planowanie zleceń serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.
Testuj możliwości cały miesiąc. Za darmo. Zero zobowiązań. Bez karty kredytowej.