Dlaczego warto zautomatyzować obsługę serwisu?
Coraz trudniej wyobrazić sobie nowoczesną, dobrze zorganizowaną firmę bez internetowej obsługi klientów. Zamawiamy hurtowo przez platformy B2B, sprzedajemy detalicznie poprzez sklepy internetowe, zarządzamy kontaktami z klientami w systemach CRM i rozmawiamy z klientami poprzez komunikatory internetowe. Trudno uwierzyć, że kiedyś mogło być inaczej. Automatyzacja realizowanych zleceń z wykorzystaniem narzędzi informatycznych z powodzeniem obejmuje również obszar serwisu. Jak powinna przebiegać automatyzacja obsługi serwisu, by skuteczniej realizować zlecenia, a przy okazji oszczędzać czas i minimalizować koszty?
Zautomatyzuj Twój serwis i działaj jeszcze lepiej.
Testuj Serwis Planner przez cały miesiąc. Za darmo. Żadnych zobowiązań. Bez karty kredytowej.
Zgłoszenia serwisowe online
Obsługa zleceń zgłaszanych przez stałych klientów serwisu to ten obszar firmy serwisowej, który powinien być zautomatyzowany w pierwszej kolejności. Dlaczego? Bo wygodny panel klienta dostępny onlineto podstawa współczesnego biznesu. Tak działa sprzedaż detaliczna, w ten sposób składane są zamówienia w sektorze B2B, tak też coraz częściej wygląda również składanie zleceń serwisowych. Jak zautomatyzować zgłoszenia serwisowe? Udostępnij swoim stałym klientom panel, za pomocą którego będą mogli zarejestrować zgłoszenia serwisowe. Pozwól im sprawdzać, na jakim etapie realizacji jest ich zlecenie i daj im dostęp do historii Waszej współpracy. Dzięki temu zwiększysz lojalność klientów — najprawdopodobniej polecą Cię jako firmę godną zaufania. Jednocześnie przyspieszysz realizację zleceń i odciążysz dział obsługi klienta. To opłaca się wszystkim!
Optymalizacja kosztów serwisu
Podobno wszystko da się zoptymalizować – czas pracy, koszty, własną karierę… Rzecz w tym, że nie każdą optymalizację da się porządnie zmierzyć. Na szczęście koszty związane z obsługą zleceń serwisowych można mierzyć i optymalizować bardzo precyzyjnie – pod warunkiem, że są gromadzone w dobrze skonfigurowanym systemie, a nie w tabelkach excelowskich lub w papierowych teczkach.
System do obsługi serwisu zintegrowany z programem magazynowym to najlepszy sposób na to, by znacząco zmniejszyć koszty obsługi napraw i remontów. Dzięki niemu można m.in. kontrolować koszt zużytych części, obliczyć rentowność umów serwisowych, a także zmniejszyć wydatki na dojazdy serwisantów. W ten sposób optymalizacja kosztów serwisu przestaje być pustym sloganem, a staje się sposobem na realne oszczędności.
Wiedza o serwisie w chmurze
Co zdalny dostęp do szczegółów realizowanych zleceń daje serwisantom pracującym u klienta? Przede wszystkim większą precyzję. Kiedy wiadomo, co było już wymieniane w danym urządzeniu i jaka była historia napraw, można szybciej i bardziej profesjonalnie zrealizować kolejną naprawę serwisową. Jednocześnie serwisant nie jest zmuszony do tego, by nieustannie dzwonić do biura, by otrzymać jakiekolwiek informacje na temat napraw wykonywanych wcześniej u klienta. W przypadku firm serwisowych opiekujących się skomplikowanymi urządzeniami w ramach długoterminowych umów daje to ogromną oszczędność czasu i znaczące usprawnienie pracy.
Mobilna dokumentacja serwisu
Przeniesienie dokumentacji serwisowej do chmury daje nie tylko stały dostęp do wiedzy na temat naprawianych urządzeń, ale też możliwość tworzenia protokołów i uzupełniania danych dotyczących zlecenia bezpośrednio u klienta, w formie elektronicznej. Takie dokumenty można w każdej chwili wydrukować, dlatego klient wymagający papierowej dokumentacji może ją otrzymać natychmiast. Firma pozbywa się natomiast kłopotliwego obowiązku przepisywania danych z papierowych protokołów do programu handlowego. Automatyzacja obsługi zleceń serwisowych z wykorzystaniem systemu do serwisu zintegrowanym z programem magazynowym to ogromna oszczędność czasu i znacząca redukcja kosztów zleceń. Z pewnością znasz tysiąc sposobów na to, by dobrze to wykorzystać.
Automatyzacja obsługi serwisu — najszybciej, jak się da!
Automatyzacja obsługi serwisu to nie tylko oszczędności wynikające z lepszej kontroli kosztów obsługi zleceń, ale przede wszystkim przyspieszenie realizacji usług. Jest ono możliwe dzięki sprawnemu zarządzaniu czasem serwisantów oraz kolejnością wykonywanych prac. System do obsługi serwisu zintegrowany z programem magazynowym pozwala też na znaczne wyprzedzenie konkurencji dzięki sprawniejszej obsłudze stałych klientów. Serwisuj szybciej, sprawniej i skuteczniej – Twoi klienci szybko to docenią!
Szukasz większego systemu do serwisu? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system do serwisu z dużym systemem ERP?
Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.
Zautomatyzuj Twój serwis i działaj jeszcze lepiej.
Testuj Serwis Planner przez cały miesiąc. Za darmo. Żadnych zobowiązań. Bez karty kredytowej.