FAQ
Najczęściej zadawane pytania na temat systemu serwisowego
Darmowy początek pracy w programie
Tak. Serwis Planner posiada możliwość darmowego testu. Z wersji próbnej można korzystać przez 30 dni, bez zobowiązań i nie ma potrzeby podpinania karty.
Tak. Nasi specjaliści przeprowadzają takie rozmowy online, a także podczas spotkań w naszym biurze. Celem konsultacji jest poznanie możliwości systemu Serwis Planner, a także pomoc we wstępnej konfiguracji programu – tak aby spełniał swoją rolę i wspierał specyfikę Państwa biznesu.
Tak. Wersja testowa programu Serwis Planner umożliwia dodanie pracowników już na etapie demo. Sprawia to, że możecie Państwo razem testować system w praktyce. Zaznaczamy jednak, że maksymalnie może to być 5 użytkowników.
Wersja demo nie jest subskrypcją i nie posiadają Państwo obowiązku rezygnacji z niej. Po 30 dniach test automatycznie się kończy i aby móc dalej użytkować system należy wykupić licencję i przejść na płatny plan.
Oczywiście. Przejście na płatną wersję jest możliwe w każdym momencie testowania. Zakupu licencji można dokonać poprzez kontakt z naszym specjalistą, a także złożenie samodzielnego zamówienia bezpośrednio z wersji demo z wykorzystaniem przycisku “Zamów pełną wersję”. Opcja ta jest nieodpowiednia dla tych, którzy potrzebują integracji. W takim przypadku dostarczamy czysty system zainstalowany na dedykowanym serwerze.
Tak. Zdajemy sobie sprawę, że chcą Państwo wykorzystywać efektywnie nasz program już w czasie testów. W związku z tym jeśli wybierają Państwo program na wynajem bez integracji, umieszczone w wersji próbnej informacje przenosimy do docelowego systemu. Integracja powoduje, że niezbędne jest postawienie czystego systemu (bez danych z demo) na dedykowanym serwerze.
Cennik Serwis Planner
Wskazana przez nas cena jest ceną netto za jednego użytkownika posiadającego konto w programie. Podatek VAT w wysokości 23% nie jest przypisany i konieczne jest jego doliczenie.
Tak. Jedną z możliwości użytkowania systemu Serwis Planner jest jego subskrypcja. W przypadku wyboru opcji SaaS rozliczamy się w formie miesięcznego lub rocznego abonamentu.
Tak. Jeśli preferują Państwo zakup zamiast wynajmu to umożliwiamy taką opcję. O kosztach zakupu można przeczytać tutaj.
Tak. Wynajmując program Serwis Planner od razu na rok możesz spodziewać się niższej ceny. Wysokość rabatu przedstawiamy w cenniku.
Tak. Powiadomienia SMS są dostępne w naszym systemie dzięki integracji z SMSAPI, która jest zewnętrzną firmą pobierającą opłatę za swoje usługi. Z tego względu koniecznością jest rozliczenie się za wysyłane wiadomości SMS zgodnie z cennikiem SMSAPI.
Funkcjonalności systemu serwisowego
Zadaniem programu Serwis Planner jest wspieranie firm w ich codziennej pracy. Z tego względu nasze rozwiązanie nie posiada limitów dodawanych zleceń, kontrahentów, produktów czy też dokumentów. Jednym ograniczeniem, które może się pojawić jest wykorzystywany serwer. Rozbudowane reguły automatyzacji i wdrożenie powiadomień SMS może znacznie go obciążyć. W takim przypadku oferujemy jednak dedykowany serwer, który będzie spełniał indywidualne wymagania.
System Serwis Planner posiada domyślnie 4 wersje językowe – polską, niemiecką, angielską i rosyjską.
Fakturowanie Twoja firma może prowadzić na dwa sposoby. Po pierwsze istnieje możliwość integracji z użytkowanym w tym zakresie programem ERP, a po drugie system Serwis Planner posiada wbudowany prosty moduł fakturowy, który pozwala bezpośrednio w oprogramowaniu generować faktury, a także dokumenty płatności.
Tak, nasz program Serwis Planner posiada specjalne mechanizmy umożliwiające obsługę reklamacji. Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami, którzy chętnie udostępnią opcję przetestowania tej funkcjonalności.
Tak. Nasze oprogramowanie stwarza możliwość obsługi kodów kreskowych. Kod kreskowy może być w zależności od potrzeb i specyfiki biznesu numerem zlecenia (świetnie sprawdza się w przypadku stacjonarnych serwisów) lub numerem seryjnym (idealne rozwiązanie dla firm serwisujących maszyny i urządzenia w terenie). O sposobie funkcjonowania piszemy tutaj.
Panel klienta to mechanizm, który znacząco usprawnia pracę przedsiębiorstw serwisowych. Dzięki wykorzystaniu tej funkcjonalności Twoi klienci mogą samodzielnie rejestrować swoje zgłoszenia, a także posiadają możliwość wglądu w historię realizowanych prac. Twoi pracownicy oszczędzają natomiast dużą ilość cennego czasu.
Dzięki integracji naszego systemu z SMSAPI istnieje możliwość wysyłania automatycznych powiadomień smsowych do klientów, serwisantów oraz innych pracowników. Funkcjonalność ta może zostać wykorzystana do stworzenia różnych powiadomień z dowolnie wybranymi parametrami. Co więcej, posiadamy również funkcję automatycznych powiadomień mailowych dla, które są dostępne dzięki integracji z Twoją skrzynką pocztową. Konfigurację tej opcji przedstawiamy na naszym materiale.
Wsparcie i wdrożenie programu
Serwis Planner na wynajem to system, który jest instalowany na serwerze Questy. Zakup rozwiązania powoduje natomiast, że program może zostać zainstalowany na wybranym przez Państwa serwerze, który spełnia określone wymagania.
Jeśli chcą Państwo wynająć system wystarczające będzie połączenie z Internetem i dostęp do przeglądarki internetowej. W przypadku zakupu wszystko zależy od kilku parametrów. Są nimi m.in. prognozowana liczba użytkowników korzystających z programu, ilość danych przechowywanych w rozwiązaniu oraz integracje z zewnętrznymi systemami – czy są, czy ich nie ma.
Niestety nie ma takiej możliwości. Dla wszystkich pracowników powinna zostać wykupiona ta sam licencja. System Serwis Planner posiada jednak ogromne możliwości konfiguracyjne, a także rozbudowany panel zarządzania uprawnieniami. Sprawia to, że z łatwością rozwiązanie może zostać dopasowane do potrzeb i kompetencji danego pracownika.
Tak. W swojej ofercie posiadamy pakiety wdrożeniowe. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw często wystarczający jest podstawowy pakiet, który bezpłatnie dołączamy do naszego programu Serwis Planner. Większym firmom oferujemy bardziej rozbudowane opcje. O wszystkim można przeczytać tutaj. Jako doświadczony dostawca wiemy, że wdrożenie rozwiązania informatycznego nie kończy się na kwestiach technicznych. Niezbędne jest przeprowadzenie zmiany w całej organizacji i my proces ten również wspieramy.
Wdrożenie programu Serwis Planner może składać się z wielu etapów. W zależności od potrzeb firmy mogą nimi być – dokładne poznanie specyfiki biznesu, zainstalowanie rozwiązania, wykonanie niezbędnych integracji, konfiguracja i odwzorowanie prowadzonych procesów, zaprojektowanie indywidualnych zmian, a także edukacja pracowników. Nie zawsze wszystkie kroki są konieczne, dlatego ciężko określić jeden standardowy czas wdrożenia. Jeśli nie potrzebują Państwo zmian i integracji to system przekażemy już następnego dnia, a w zasadzie w takim scenariuszu mogą Państwo swobodnie działać już na wersji demo, ponieważ wprowadzone dane nie zostaną usunięte w momencie przejścia na płatny pakiet. Odmienne podejście stosujemy w przypadku programu na wynajem z integracją oraz kupnie rozwiązania. Dane z demo zostają wtedy usunięte, a my przekazujemy Państwu czysty system.
Wynajmując nasz system Serwis Planner bez integracji otrzymują Państwo wsparcie powdrożeniowe w cenie przez cały okres wynajmu. Chęć integracji powoduje, że wsparcie systemu się nie zmienia i obowiązuje przez cały czas korzystania, ale samą integracją opiekujemy się przez 3 miesiące. Dalsze wsparcie synchronizacji jest możliwe dzięki zawarciu umowy SLA. W przypadku kupna taka opieka powdrożeniowa również jest możliwa poprzez podpisanie umowy SLA.
Naszym celem jest edukacja Klientów, tak aby byli oni w stanie swobodnie i efektywnie korzystać ze wszystkich możliwości programu Serwis Planner. Z tego względu oferujemy różne opcje szkoleniowe. Na etapie testowania systemu istnieje możliwość spotkania z naszymi ekspertami, którzy przedstawią rozwiązanie od środka. Szkolenie jest również ważnym elementem składowym naszych płatnych pakietów wdrożeniowych. Dodatkowo na naszej stronie znajduje się wiele darmowych materiałów do samodzielnej edukacji dla wszystkich użytkowników.
Klienci użytkujący program Serwis Planner na wynajem posiadają stały dostęp do wgrywanych przez nas aktualizacji systemu. Te są możliwe również dla tych, którzy zdecydowali się na zakup rozwiązania. Różnicą jest jednak konieczność samodzielnego wgrywania oraz ograniczenie dostępu do roku od momentu zawarcia umowy. Istnieje możliwość wydłużenia tego okresu poprzez zakup rocznego pakietu w kwocie stanowiącej 20% aktualnej ceny licencji.
Konfiguracja systemu
Tak. Program Serwis Planner charakteryzuje się dużą elastycznością. Po pierwsze pozwala tworzyć dowolne profile pracowników, a następnie za pomocą edycji menu dopisywać uprawnienia do poszczególnych obiektów w menu. Dzięki temu każdy z Twoich pracowników posiada w swoim menu tylko te elementy, które są dla niego niezbędne.
Serwis Planner posiada możliwość zarządzania uprawnieniami. Rozbudowany moduł pozwala nadawać i odbierać dostępy do poszczególnych elementów systemu w zależności oraz uzależnić je od rodzaju profilu użytkownika.
Pracownik do programu Serwis Planner może zostać dodany poprzez utworzenie jego konta, nadanie odpowiadającego kompetencjom profilu oraz określenie loginu i hasła umożliwiającego logowanie.
Łączenie systemów
Oczywiście, że tak. Serwis Planner w prosty sposób może zostać rozszerzony o funkcjonalności innych naszych systemów. Dzięki takiej możliwości obok obsługi zleceń możesz kontrolować proces sprzedażowy, a także realizować sprzedaż hurtową w formie online.
Program Serwis Planner dedykowany jest głównie usprawnieniom w obrębie procesów serwisowych. Dla przedsiębiorstw łączących serwis i sprzedaż oferujemy integrację programu do obsługi zleceń z systemem Synergius CRM. To prosty i gotowy program do zarządzania relacjami z klientami, o który możesz uzupełnić swoje narzędzie.
Jeśli obok procesów Twoja firma skupia się na sprzedaży hurtowej, a kontrahenci pragną samodzielnie zamawiać produkty, sam Serwis Planner może okazać się niewystarczający. W takiej sytuacji warto zdecydować się na rozszerzenie pierwotnego rozwiązania o funkcjonalności platformy do sprzedaży hurtowej Automico B2B, którą posiadamy w naszej ofercie.
Tak. Jeśli Twoja firma pragnie zarządzać wieloma obszarami jednocześnie, to program serwisowy możesz zintegrować zarówno z systemem CRM, jak i platformą sprzedaży B2B. W takiej sytuacji łączysz w jednym programie funkcje pochodzące z trzech różnych systemów.
Łączenie systemów to nie tylko zalety z zakresu łączenia funkcjonalności systemów, ale również korzyść finansowa. Oczywiście, każdy z systemów rozliczany jest według indywidualnego cennika, ale oferujemy Ci również wyjątkową zniżkę. Drugi program uzyskasz z rabatem 40%, a na trzecie rozwiązanie przysługuje rabat w wysokości 60%.
Na więcej niż jeden system możesz zdecydować się w każdym momencie naszej współpracy. W zamian za rozszerzenie Twojego programu o kolejne możliwości zostanie podwyższona kwota rozliczenia. Oczywiście, uwzględnimy również odpowiednią zniżkę. Nie odczujesz większych zmian w codziennej pracy, ponieważ nowe funkcjonalności zostaną dodane do Twojego obecnego narzędzia bez konieczności ciągłego przełączania się pomiędzy wieloma ekranami.
Integracje
Program Serwis Planner integruje się obecnie z następującymi programami ERP: Subiekt GT, Subiekt NEXO, Symfonia Handel, WAPRO ERP, Comarch Optima, Comarch ERP XL, Navireo, Enova.
Integracja programu Serwis Planner z systemem ERP sprawia, że następuje automatyczna wymiana informacji między dwoma oprogramowaniami. Do naszego rozwiązania importowane są: baza kontrahentów, baza produktów, dokumenty magazynowe, faktury oraz płatności, a także informacje o częściach potrzebnych do wykonania usługi. Z kolei do ERP trafiają tworzone w programie Serwis Planner zamówienia.
Samodzielnie zapoznanie z integracją z poziomu wersji testowej nie jest możliwe. W takiej sytuacji proponujemy wykupienie miesięcznej licencji naszego programu i próbne połączenie jej własnym ERP w celu przetestowania.
Integracja wiąże się z dodatkowym kosztem, który zależny jest od rodzaju integrowanego systemu, a także zakresu integracji. Z tego względu nie ma jednej uniwersalnej ceny tej funkcjonalności. Jeśli chodzi o systemy ERP to na cenę składa się jednorazowy koszt wdrożenia integracji.
Wykonanie integracji programu ERP z naszym systemem Serwis Planner może zająć około 2 tygodnie.
Ze swojej strony obiecujemy 3 miesięczne wsparcie integracji z ERP w ramach kosztów subskrypcji. Po tym czasie, aby zachować prawo do pełnego wsparcia z naszej strony należy zawrzeć umowę SLA. Nie jest to obowiązkowe i o integrację można dbać też we własnym zakresie.
Elastyczność i rozwój
Tak. Wybór pakietu powinien być uzależniony od potrzeb oraz specyfiki prowadzonego biznesu. Zdajemy sobie sprawę, że rozwój jest rzeczą naturalną, dlatego dajemy możliwość przejścia na wyższy pakiet.
Tak. W gamie swoich produktów posiadamy rozwiązania proste i gotowe (np. Serwis Planner), ale także dedykowane oprogramowanie wspierające wiele różnych obszarów – Aura Business. Przedsiębiorstwom, w których podczas naszej współpracy pojawia się potrzeba indywidualnych funkcjonalności i chęć idealnego dopasowania rozwiązania do wymagań, oferujemy możliwość przejścia na system dedykowany.
Tak, możecie Państwo dodać dowolną liczbę nowych użytkowników do systemu. Brak konieczności kupowania określonych pakietów jest spowodowany naszym systemem rozliczeniowym, w którym opłata miesięczna jest przypisana do pojedynczego pracownika. Zwiększenie liczby użytkowników wiąże się oczywiście z proporcjonalnie wyższym abonamentem.
Aplikacja jest jedną z funkcjonalności systemu Serwis Planner. Aby móc z niej korzystać każdy z serwisantów musi posiadać swoje indywidualne konto w programie.
Tak. Program Serwis Planner jest elastyczny i posiada ogromne możliwości konfiguracyjne. Ma to szczególne znaczenie w procesach serwisowych, które charakteryzują się dużą różnorodnością. Zaprojektowanie rozwiązania w taki sposób sprawia, że każdy z naszych Klientów może dostosować go do własnych potrzeb i w jak najlepszy sposób odwzorować realizowane procesy. Więcej o elastyczności piszemy tutaj.
Tak, realizujemy zmiany indywidualne, których celem jest przystosowanie gotowego rozwiązania do potrzeb i specyfiki biznesu. Jest to dodatkowa praca dla naszych programistów, dlatego wiąże się z dodatkowym kosztem. W obrębie programu Serwis Planner może wprowadzać drobne zmiany – indywidualne raporty, szablony dokumentów, itp. Jeśli potrzebują Państwo customowych rozwiązań – funkcji, czy modułów, niezbędne będzie przejście na nasz dedykowany system Aura Business.
Import i eksport danych
Rezygnacja z subskrypcji nie oznacza utraty danych. Mogą Państwo pobrać z systemu informacje o osobach kontaktowych (imię, nazwisko, adres email, numer telefonu oraz nazwę firmy), a także wszelkie dane zbierane przez standardowe raporty z możliwością eksportu do plików xls i xlsx. W przypadku, w którym brakuje Państwu zestawienia z ważnymi danymi, możemy odpłatnie stworzyć indywidualny raport, które pozwoli pobrać dowolne informacje z systemu.
Aplikacja mobilna
Tak. Serwis Planner oprócz przeglądarkowej wersji posiada również aplikację mobilną, która jest niezbędnym narzędziem pracy serwisantów pracujących w terenie.
Możliwość pobrania aplikacji mobilnej Serwis Planner mają użytkownicy urządzeń z systemami operacyjnymi Android oraz iOS.
Nie. Aplikacja mobilna Serwis Planner narzędziem, które wchodzi w cenę wykupionego pakietu. Należy jednak uważnie dobrać wersję systemu, ponieważ aplikacja dostępna jest w pakiecie Standard oraz Pro.
API
API jest dostępne w każdym pakiecie Serwis Planner.
W przypadku programu Serwis Planner integracja z API jest dostępna dla użytkowników korzystających ze wszystkich aktualnych wersji naszego systemu znajdujących się na jednym z dedykowanych środowisk. Oznacza to, że do integracji z API wymagany jest serwer dedykowany. Z naszej strony nie ma żadnych ograniczeń w liczbie zapytań. Niemniej jednak serwery posiadają swoje pewne ograniczenia i należy o tym pamiętać.
Program Serwis Planner posiada możliwość integracji z API – interfejsem programowania aplikacji. Nasi Klienci mogą korzystać z takiego rozwiązania i tworzyć indywidualne zapytania do API. Dzięki takiej integracji, Serwis Planner z łatwością może zostać połączony z dowolnym zewnętrznym oprogramowaniem informatycznym. Uproszczeniu i automatyzacji podlega również proces zbierania informacji z formularzy ze stron internetowych służących np. zgłoszeniom serwisowym. Szczegółowo o API piszemy tutaj.
Bezpieczeństwo danych
Bezpieczeństwo informacji to element, na których zwracamy szczególną uwagę. Poświadczeniem tego jest uzyskany dzięki stosowanym normom certyfikat ISO/IEC 27001. Dbamy również o współpracę z rzetelnym dostawcą hostingu i działanie zgodnie z zasadami RODO. Więcej o kwestiach zwiększających bezpieczeństwo można przeczytać tutaj.