Czym jest CRM dla serwisu?

Serwis maszyn i urządzeń w systemie CRM

Przy zarządzaniu serwisem niezbędny jest dobry system CRM, który uporządkuje kluczowe procesy Twojej firmy. Dzięki niemu zbierzesz wszystkie czynności związane z obsługą klientów firmy, jak również etapy przyjętych zleceń serwisowych, wszelkie informacje z obsługi zgłoszeń serwisowych oraz o naprawach i przeglądach maszyn czy urządzeń. CRM dla serwisu pozwala na sprawne delegowanie zadań Twoim pracownikom.

Oprogramowanie CRM dla firm serwisowych

Serwisowy CRM może być mylony z programem typu Service Management do obsługi posprzedażowej. Często myśli się, że CRM dla serwisu to narzędzie do tworzenia zleceń zgłaszanych przez klientów i notowania czynności wykonanych przez serwisantów. Serwis Planner obsługuje wszystkie te obszary, choć to nie typowy program CRM. Jest dopasowany dla branży serwisowej i umożliwia konfigurację dla różnych rodzajów usług. Możesz go również połączyć z profesjonalnym programem CRM - Synergius CRM, gdzie obsłużysz też zadania związane ze sprzedażą. Jeśli jednak szukasz indywidualnego podejścia i chcesz, żeby ktoś dostosował funkcjonowanie systemu do Twoich potrzeb to polecamy nasz system Aura Business.

Wypróbuj skuteczny CRM dla Twojego serwisu!

Testuj przez cały miesiąc za darmo. Bez zobowiązań, bez karty kredytowej.

CRM serwisowy – czy to dla Ciebie?

Jeśli zajmujesz się, przykładowo, serwisem maszyn i urządzeń, z pewnością zajmujesz się obsługą zgłoszeń serwisowych, które planujesz z wyprzedzeniem. Aby dobrze skoordynować wszystkie terminy w serwisowym systemie CRM, możesz skorzystać z kalendarza. Wybierasz najwygodniejszy dla Ciebie widok na listę zleceń – timeline, bądź kanban. W ten sposób zyskujesz pełną kontrolę nad nad wszystkimi procesami w firmie, m.in. w zakresie pozyskiwania nowych klientów, obsługi zgłoszeń, zarządzania zleceniami serwisowymi, realizacji zlecenia, obsługi serwisu czy angażowania pracowników firmy. Wszystkie te czynności finalnie spowodują obniżenie kosztu obsługi klienta i ułatwienie kontroli realizacji zadań oraz zarządzania procesami w firmie, gdyż bez problemu będziesz mógł delegować kolejne zadania pracownikom.

Timeline w programie do serwisu

Poza uporządkowaniem realizacji zleceń serwisowych, CRM serwisowy umożliwia prowadzenie elektronicznych kartotek kontrahentów. Oprogramowanie obsługi klienta w jednym miejscu zbiera wszystkie dane teleadresowe, informacje o posiadanych przez nich maszynach czy urządzeniach, a także płatnościach – znacząco ułatwiając tym samym proces obsługi klientów.

Zatem - jeśli chcesz odejść od papierowych wersji dokumentów i protokołów, zbierając tym samym wszystkie dane w jednym narzędziu, na którym może pracować cała firma – jest to idealny moment na wdrożenie systemu CRM dla serwisu.

Baza klientów Twojego serwisu w systemie CRM

Centralnym punktem każdego systemu CRM jest baza kontrahentów. To zbiór elektronicznych kartotek, w których zbierana jest cała historia współpracy z daną firmą – od ustaleń w umowie, zrealizowanych usług, po rozliczenia faktur. Z poziomu karty klienta dowiesz się również, jakie maszyny bądź urządzenia posiada dana firma oraz czy Twoi pracownicy zaplanowali już dla niej kolejne zlecenia.

Uporządkowana baza a serwis sprzętu

W systemie CRM dla serwisu można prowadzić rozbudowaną bazę produktów serwisowanych, czyli wszystkich maszyn, urządzeń klientów i obiektów, usługi serwisowe. Szybko zidentyfikujesz konkretny produkt po unikalnym numerze seryjnym lub kodzie i sprawdzisz najważniejsze dane z nim związane, między innymi:

  • opis,
  • specyfikację techniczną,
  • dodatkowe atrybuty (np. data produkcji, plik ze specyfikacją techniczną, wymiary),
  • wykonane i zaplanowane zlecenia w związku z danym sprzętem.

Szybka i rozbudowana wyszukiwarka w serwisowym CRM pozwoli Ci na błyskawiczne odnalezienie informacji o konkretnej maszynie kontrahenta, co z kolei wiąże się z oszczędnością czasu podczas obsługi klienta.

Koordynacja pracy w CRM dla serwisu a obsługa zgłoszeń

Kiedy wszystkie dane kontrahentów oraz ich urządzeń, które Twoja firma dla nich serwisuje, są już poukładane, kolejnym krokiem jest sprawna obsługa zgłoszeń serwisowych: w tym koordynacja zleceń pracowników i delegowanie poszczególnych zadań. Możesz stworzyć dowolne typy zleceń (np. serwis, instalacja, przegląd, reklamacja) i określić dla każdego z rodzajów usług kolejne etapy. CRM dla serwisu może zaprezentować nadchodzące terminy na kilka sposobów i w różnych miejscach:

  • lista na pulpicie pracownika i w aplikacji mobilnej,
  • kalendarz,
  • timeline,
  • tablica kanban.
Tablica kanban w systemie do zleceń

Stały podgląd na postęp obsługi serwisu i aktualne działania serwisantów

W łatwy sposób dowiesz się na jakim etapie znajduje się obsługa zgłoszeń klientów, ile czasu pracownicy poświęcili na usługi serwisowe lub jakich części użyli. Te usprawnienia znacznie ułatwią komunikację wewnątrz firmy i obsługę klienta oraz zaoszczędzą Ci sporo czasu.

Wypróbuj skuteczny CRM dla Twojego serwisu!

Testuj przez cały miesiąc za darmo. Bez zobowiązań, bez karty kredytowej.

Aplikacja mobilna do obsługi klienta a usługi serwisowe

Serwisanci, którzy wyjeżdżają do klientów, aby wykonać naprawę bądź przegląd maszyny, mogą korzystać z aplikacji mobilnej. To wygodna wersja systemu Serwis Planner, dostosowana do smartfonów i tabletów. Posiada takie funkcje jak:kompleksowe zarządzanie zleceniami,

  • powiadomienia o nowych zleceniach,
  • lokalizowanie pracownika na mapie,
  • zarządzanie zleceniami,
  • dodawanie dokumentacji zdjęciowej,
  • wyświetlanie trasy dojazdu do klienta,
  • rejestrowanie zdarzeń oraz wykorzystanych części.

Dzięki temu serwisant w każdej chwili może podejrzeć szczegóły dotyczące konkretnego zlecenia, a także oznaczyć je jako wykonane i płynnie przekazać do rozliczenia. To znacznie przyspiesza pracę, ponieważ w kilka sekund (bez konieczności uruchamiania komputera), pracownik za pośrednictwem CRM serwisowego przekaże centrali informację o zrealizowanym zadaniu.

CRM serwisowy - aplikacja

Rozliczanie zleceń serwisowych w systemie CRM

Korzystając z rozwiązania Serwis Planner wystawisz faktury za wykonane usługi. Z poziomu jednego narzędzia rozliczysz wszystkie zlecenia zrealizowane dla klientów. Serwisowy CRM zapewnia wygodę fakturowania – z poziomu listy dokumentów sprzedażowych bądź bezpośrednio spod konkretnej karty zlecenia. Przejrzyste zarządzanie przepływem pracy i wyodrębnienie etapu typu "Rozliczenie" sprawi, że zawsze będziesz pamiętać o rozliczeniu z klientem. Informacja o tym, czy faktura została wystawiona jest widoczna dla wszystkich uprawnionych osób korzystających z systemu CRM. Ta funkcjonalność uchroni Twoją firmę przed potencjalnymi stratami finansowymi – oprogramowanie przypomni o usługach, które powinny zostać opłacone.

System CRM a systemy ERP

Jeżeli Twoja firma posiada również zespół handlowy, możesz rozszerzyć obszary obsługiwane systemem CRM o kampanie szans sprzedaży i kalendarz zadań handlowców. Aby zminimalizować liczbę oddzielnych programów IT używanych w firmie, zintegrujemy dane z oprogramowaniem ERP a CRM serwisowy połączymy z handlowym - rozwiązaniem Synergius CRM. Dzięki temu wszystkie działy pracują na tym samym systemie, dane kontrahentów są spójne, a pracownicy mają dostęp wyłącznie do obszarów związanych z ich obowiązkami.

W czasach w których większość informacji jest zdigitalizowana, odchodzenie od papierowych dokumentacji staje się standardem. Dobry CRM dla serwisu porządkuje informacje dotyczące usług wykonywanych dla klientów i znacznie przyspiesza ich realizację. To inwestycja, która zwraca się już w ciągu kilku pierwszych miesięcy od rozpoczęcia korzystania z tego rodzaju oprogramowania.

Podsumowanie – Twój portal serwisowy

System obsługi serwisu umożliwia sprawne zarządzanie Twoją firmą i wszystkimi jej procesami. Przede wszystkim, efekt wdrożenia takiego oprogramowania to obniżenie kosztu obsługi klienta i usprawnienie wszystkich procesów w firmie, przez co przedsiębiorstwo stanie się bardziej wydajne i skuteczniej będzie pozyskiwać nowych klientów.

Dodatkowo, dzięki systemowi CRM wzrasta jakość obsługi klienta, proces realizacji zlecenia jest dużo prostszy i przejrzysty, zarządzanie zleceniami staje się znacznie łatwiejsze, a Ty możesz skupić się już na samym rozwoju firmy.

Jeśli jednak szukasz bardziej rozbudowanego oprogramowania do Twojej firmy – polecamy system Aura Business, dzięki któremu bez problemu dopasujesz system do swoich potrzeb. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.

Wypróbuj skuteczny CRM dla Twojego serwisu!

Testuj przez cały miesiąc za darmo. Bez zobowiązań, bez karty kredytowej.

Polecamy także:

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje