Fakturowanie i płatności
Automatyzacja obsługi faktur – oszczędność czasu i wygoda dla pracowników
Fakturowanie i płatności w programie do serwisu
Przy wyborze programu do serwisu kierujesz się wieloma kryteriami. Jednym z nich jest to czy chcesz zintegrować go z wykorzystywanym obecnie zewnętrznym programem księgowo-magazynowym.
Serwis Planner umożliwia tworzenie faktur bezpośrednio w systemie. Fakturowanie w programie do serwisu zwalnia pracowników z obowiązku ręcznego tworzenia faktur, pamiętania o konieczności wystawienia faktury, a także pilnowania nieuregulowanych należności. W jaki sposób?
Faktura może zostać utworzona z kartoteki kontrahenta, a nawet bezpośrednio spod zlecenia. W ten sposób dane dotyczące kontrahenta i zlecenia uzupełniają się automatycznie. Utworzona faktura może zostać pobrana w formie dokumentu PDF. Wyszukiwarka pozwala, w szybki sposób, wyszukać kontrahentów, którym należy wystawić fakturę. Natomiast elastyczny pulpit pracownika pozwala na wyświetlenie raportu, który wskazuje nieopłacone faktury. W ten sposób pracownik wie, z jakim kontrahentem powinien się skontaktować.
Wszystkie faktury znajdują się natomiast na dedykowanej liście dokumentów sprzedażowych, dzięki której w szybki sposób podejrzysz ich szczegóły oraz status rozliczenia. Aby wykonywać te działania efektywnie warto skorzystać z możliwości własnej konfiguracji widoczności i kolejności poszczególnych kolumn oraz filtrów. Zarządzając tym aspektem samodzielnie, będziesz wyświetlać na liście tylko te dane, które są rzeczywiście niezbędne w Twojej działalności.
Zdarza się, że zawartość systemu jest niekiedy potrzebna w zewnętrznych aktywnościach, np. raportowaniu czy kontaktach z kontrahentami. Jeśli chcesz przedstawić listę faktur na zewnątrz, wystarczy, że w szybki sposób wyeksportujesz ją do pliku xlsx za pomocą odpowiedniego przycisku.
Zarządzanie płatnościami
Serwis Planner umożliwia zarządzanie płatnościami w firmie. Osoba odpowiedzialna za fakturowanie po otrzymaniu informacji o opłaceniu faktury przez kontrahenta może oznaczyć, że płatność została wykonana. W jaki sposób? To proste. Wystarczy wybrać fakturę i oznaczyć ją jako zapłaconą, tworząc tym samym dokument płatności. Zyskujesz dzięki temu dostęp do zawsze aktualnych informacji o stanie płatności.
Najważniejsze korzyści i możliwości
- tworzenie faktur w systemie,
- dostęp do bazy faktur,
- możliwość pobrania faktury w PDF,
- oszczędność czasu – koniec z ręcznym tworzeniem dokumentów,
- tworzenie dokumentów płatności,
- aktualna wiedza na temat stanu płatności w firmie,
- wyeliminowanie sytuacji, w której zapominasz o wystawieniu faktury – wyświetlanie informacji o nieopłaconych fakturach.
Przetestuj automatyzację obsługi faktur w Twoim serwisie
Wypróbuj Serwis Planner bezpłatnie przez cały miesiąc. Zero zobowiązań i obligacji.