Program serwisowy - jak zarabiać więcej na usługach? Część 1.

Program serwisowy do zarządzania zleceniami

Prowadzisz działalność skupiającą się na realizacji usług serwisowych? Poszukujesz sposobu na zwiększenie zarobku w pracy swojego serwisu? Zastanawiasz się jak zarządzanie serwisem w bezpiecznym programie informatycznym wpływa na korzyści finansowe? W tym artykule oraz kolejnych jego częściach przedstawimy Ci jak program serwisowy pomoże Ci zarabiać więcej na wykonywanych przez Ciebie usługach i naprawach. Dowiesz się na jakich aspektach należy się skupiać w pierwszej kolejności i co powinno przyświecać Twoim codziennym obowiązkom.

Aby obsługa serwisu przebiegała w sprawny sposób i przynosiła sukcesy finansowe, musisz mieć nie tylko doświadczenie, zgrany zespół czy wiedzę. Potrzebujesz również sposobu na organizację pracy całości przedsiębiorstwa. Jak znaleźć ten sposób? Czytaj dalej i poznaj nasze wskazówki.

Program serwisowy na laptop i telefon

Zarabiaj więcej na usługach serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.

Darmowe testy możliwości systemu. Zero zobowiązań. Przez 30 dni. Bez karty kredytowej.

Metody na zwiększenie zysków

Metod na zwiększenie zysków w procesie obsłudze zgłoszeń serwisowych istnieje wiele. Posiadając doświadczenie we współpracy z przedsiębiorstwami zajmującymi się tego rodzaju działalnością wyselekcjonowaliśmy trzy, naszym zdaniem, najważniejsze i najskuteczniejsze.

Zyski w realizacji usług serwisowych możesz zwiększać poprzez:

Usprawnienie komunikacji z klientami - dbałość o pozytywne relacje z kontrahentami i zapewnienie dwukierunkowego przepływu komunikatów oraz transparentności informacji.

Monitorowanie rentowności zleceń - kontrola realizacji zleceń w kontekście czasu, energii, kosztów i innych zasobów poświęcanych danym kontrahentom w stosunku do uzyskiwanych korzyści.

Oszczędzanie czasu pracowników - dostarczanie serwisantom wszelkich narzędzi oraz wskazówek mających na celu usprawnienie ich codziennej pracy i integrację jakości oraz szybkości działań.

Jak zwiększać zyski w usługach serwisowych z programem serwisowym

Każda z nich może przynieść Ci realne i wymierne korzyści, które pozytywnie wpłyną na bilans finansowy Twojego przedsiębiorstwa. Chcąc dokładnie omówić poszczególne wymiary, każdemu aspektowi poświęcamy oddzielny artykuł. W niniejszym materiale dowiesz się, jak usprawnić komunikację z klientami w obsłudze zleceń jednorazowych oraz tych występujących cyklicznie.

Zastanów się, jak kontaktujesz się z klientami

W erze wszechobecnej komunikacji mobilnej sposób, w jaki firma kontaktuje się z klientami, ma kluczowy wpływ na jej pozycję rynkową i reputację. Jak można usprawnić komunikację Twojego serwisu z klientami? Zastanów się i odpowiedz na poniższe pytania:

  • Czy klienci dzwonią do Ciebie, jeśli mają nowe zlecenie?
  • Czy muszą pisać maile lub dzwonić, aby sprawdzić status obsługi naprawy i reklamacji??
  • Czy zdarzyła się sytuacja, w której klient wycofał się z wcześniejszych założeń?
  • Czy musisz dzwonić do klienta, jeśli zrealizujesz zlecenie?
Komunikacja z klientem w programie serwisowym

Jeśli na choć jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, powinieneś pomyśleć nad usprawnieniem komunikacji z klientami poprzez wdrożenie odpowiedniego programu dla Twojego serwisu.

Jak powinna wyglądać sprawna komunikacja?

Jeden ze sposobów podpowiada nam Marta Kaźmierska, Business Development Manager w firmie Questy:

- Warto wykorzystać możliwości, jakie daje program serwisowy do zarządzania zleceniami wspierający komunikację. Jedną z jego funkcji jest panel klienta. To praktyczne narzędzie, które rozwiązuje problem komunikacji z kontrahentami. System Serwis Planner umożliwia klientom rejestrowanie nowych zleceń on-line, wgląd w historię zleceń, możliwość odczytu danych takich jak status realizowanych zleceń, czy dostęp do nieopłaconych faktur. Co więcej, dzięki funkcji powiadomień, klienci dostaną wiadomość za każdym razem, gdy ich proces przejdzie do nowej fazy.

Panel klienta w programie serwisowym

Komunikacja kluczem do zaufania

Niezwykle trudno jest w dzisiejszych czasach zdobyć zaufanie klientów. Jednym ze sposobów może być właśnie postawienie na otwartą i płynną komunikację. Klient, który oddał urządzenie do naprawy, będzie chciał wiedzieć, co się z nim dzieje. Jeśli nie udostępnisz mu tych informacji on-line, znajdzie inny sposób. Będzie do Ciebie dzwonił, pisał (w końcu zależy mu na jak najszybszej naprawie), tym samym zajmując czas Twoich pracowników.

Pokaż mu, że zależy Ci na jego potrzebach, udostępniając mu wszystkie potrzebne informacje w sieci. Jeśli będzie dobrze poinformowany o tym, co dzieje się z jego urządzeniem, chętnie wróci do Twojego serwisu, a Ty będziesz mógł więcej zarobić. Poza tym będzie miał poczucie, że nic przed nim nie ukrywasz, a proces realizacji masz pod pełną kontrolą. Pamiętaj jednak o tym, aby odpowiednio przeszkolić swoich kontrahentów poprzez przekazanie im instrukcji obsługi programu np. panelu klienta. Oszczędzisz tym czas na poświęcany na rozwiązywanie błędów i odpowiadania na liczne pytania.

Panel klienta to korzyści nie tylko dla kontrahentów, ale także dla Ciebie i Twojego serwisu. Dzięki temu, że zapisywane są wszystkie ustalenia na linii serwis – klient, nie pojawi się już sytuacja, w której klient będzie twierdził, że nie zamówił danej usługi. Program umożliwia umieszczanie np. w kartotece kontrahenta wszystkie kwestie, ustalone przy podjęciu współpracy, dlatego zarówno Ty, jak i Twój klient, macie pewność rzetelnego przebiegu naprawy.

Karta kontrahenta w programie serwisowym

Program dla Twojego serwisu

Dzięki wykorzystaniu możliwości, które daje program serwisowy, możesz osiągać jeszcze większe zyski. Proces optymalizowania pracy serwisu nie kończy się oczywiście na samej komunikacji z klientami. Istnieje kilka obszarów, które możesz usprawnić, aby zacząć więcej zarabiać. Ważnym elementem, który wpływa na osiągane przez Ciebie zyski, jest kontrola realizacji zleceń w kontekście rentowności. Jeśli choćby część z nich przynosi straty, zacznij działać.

Sprawdź ostatni artykuł i dowiedz się, co robić, aby nie tracić pieniędzy na zleceniach serwisowych.

To element, który jest często pomijany i zaniedbywany. Warto stale monitorować poziom rentowności współpracy z każdym stałym klientem. Przykładowo, jeśli jeden z kontrahentów okazuje się nie przynosić Ci zysków, warto przeanalizować ofertę i wprowadzić zmiany. Aby wykonać taki audyt, można skorzystać z raportów, dostępnych w systemie Serwis Planner.– Marta Kaźmierska, Business Development Manager, Questy.

W drugiej części zajmiemy się właśnie metodami na monitorowanie rentowności współpracy. W trzeciej omówimy sposoby na oszczędzanie czasu pracowników.

[PRZEJDŹ DO CZĘŚCI II - audyt rentowności]
[PRZEJDŹ DO CZĘŚCI III - wsparcie serwisanta online]

Wybierz swój program serwisowy

Zastanawiasz się nad wyborem programu do obsługi serwisu? Liczba wersji programów na rynku nie ułatwia podjęcia decyzji? Skorzystaj z darmowego testu Serwis Planner - systemu dostępnego na wynajem oraz w wersji instalacyjnej. Oczekujesz indywidualnego podejścia? Na to również mamy rozwiązanie. Zastanów się nad wdrożeniem dedykowanego programu z większymi możliwościami, jaki jest Aura Business.

Polecamy także inne materiały wspierające pracę serwisantów online:

Zarabiaj więcej na usługach serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.

Darmowe testy możliwości systemu. Zero zobowiązań. Przez 30 dni. Bez karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje