Jak zarabiać więcej na usługach serwisowych? cz.3

Program serwisowy cz. 3. – organizacja pracy

Jak można więcej zarobić, stosując odpowiednią i przemyślaną organizację pracy? Na to pytanie odpowiemy w ostatnim artykule z cyklu Jak zarabiać więcej na usługach serwisowych – Program serwisowy. Zapoznaj się z PIERWSZĄ i DRUGĄ częścią poradnika, aby dowiedzieć się o najskuteczniejszych sposobach na kontakt z klientem oraz o metodach badania opłacalności.

Zarabiaj więcej na usługach serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.

Darmowe testy możliwości systemu. Zero zobowiązań. Przez 30 dni. Bez karty kredytowej.

Jak wygląda praca Twojego zespołu?

Początkiem każdej zmiany jest obserwacja obecnego stanu. Zastanów się, w jaki sposób zarządzasz czasem pracowników. Może masz bazę w Excelu? Porozumiewacie się mailem albo wciąż używacie papierowych kalendarzy? We wszystkich tych przypadkach kończy się to brakiem organizacji i problemami z przepływem informacji. Nie można sobie pozwolić na opóźnienia w naprawie spowodowane chaosem w dokumentacji. W końcu to klient jest najważniejszy. Chce on swoje urządzenie odebrać jak najszybciej, jeśli nie – następnym razem uda się do Twojej konkurencji.

Kluczem jest szybkość działania

Jakie cele można sobie postawić? Jednym z nich będzie z pewnością przyspieszenie realizacji samej naprawy. Skorzystają na tym wszyscy: klient, bo nie będzie musiał długo czekać, Twój pracownik, bo nie musi długo szukać przyczyny usterki i Twoja firma, bo w zaoszczędzonym czasie może zrealizować więcej zleceń.

"Baza serwisowanych urządzeń, historia współpracy to szczególnie przydatne naszym klientom narzędzia. Często słyszę od klientów: Pracownik jedzie na naprawę i nie wie jakie to urządzenie, co się z nim wcześniej działo, kto je ostatnio naprawiał." — Marta Kaźmierska, Business Development Manager, Questy

Stwórz swoje vademecum serwisowe

Program serwisowy umożliwia zapisywanie informacji w bazie urządzeń serwisowanych. Każda naprawa jest rejestrowana w systemie, pracownik zapisuje diagnozę usterki, rozwiązanie i ewentualny koszt lub zużyte materiały. Taka baza pozwala potem z łatwością odnaleźć interesujące Cię zlecenie. Możesz to zrobić nawet na telefonie czy tablecie. Z czasem okaże się, że niektóre usługi można wykonywać dużo mniejszym kosztem, ponieważ pracownicy nie będą szukać problemu, zaczynając procedury od nowa.

Lista produktów w programie do serwisu

"System pozwala na zapisywanie wszystkich informacji i wyszukiwanie ich za pomocą tagów: np. awaria silnika albo uszkodzona prowadnica. Po wdrożeniu Serwis Planner okazuje się, że niektóre naprawy zajmują nawet o połowę mniej czasu." — Marta Kaźmierska, Business Development Manager, Questy

Daj pracownikom nowoczesne miejsce pracy

Dzięki funkcjom programu serwisowego, możesz zaprojektować pracownikom ich własny pulpit pracy. Wyświetlisz na nim wszystkie niezbędne informacje. Pracownik zobaczy zaplanowane dla niego zlecenia, kierownik może mieć dostęp do raportów. Program serwisowy pozwala na elastyczne zarządzanie dostępem do danych informacji. Dane są przechowywane na bezpiecznym serwerze, dlatego nie musisz się też bać o to, że stracisz do nich dostęp.

Spraw, by każdego dnia, przychodząc do pracy, Twój współpracownik widział jakie zadania ma wykonać. To ułatwi mu pracę, a Ty będziesz miał pewność, że wykorzystujesz jego czas i kompetencje w najlepszy możliwy sposób. Tylko z takim podejściem będziesz mógł zwiększać efektywność pracy serwisantów, co pozwoli Ci osiągnąć większe zyski.

Zautomatyzuj powtarzalne czynności

Program serwisowy to też automatyzacja. Korzystanie z niego wiąże się z brakiem konieczności wykonywania monotonnych i powtarzalnych zadań. System Serwis Planner pozwala na automatyczne wykonanie niektórych czynności, takich jak generowanie pliku JPK, czy przepisywanie danych kontrahenta (integracja z GUS). Wspominaliśmy również w poprzedniej części, że wszystkie raporty dostępne w systemie, generują się automatycznie. Brak takich rozwiązań w dłuższej skali może kosztować Cię wiele roboczogodzin.

Zarządzaj swoimi zasobami

Do wykonywania usług serwisowych potrzebujesz wielu narzędzi i materiałów. Jeśli chcesz zacząć zarabiać więcej, musisz nauczyć się nimi odpowiednio zarządzać. Dzięki funkcji tworzenia magazynu i wystawiania dokumentów magazynowych, możesz to zrobić w programie serwisowym. Chcesz zawsze wiedzieć, kto i gdzie używa danego sprzętu? Chcesz mieć pewność, jakie materiały wykorzystują Twoi pracownicy i ile Cię to kosztuje? Oto rozwiązanie:

"Wielu naszych klientów stosuje takie rozwiązanie, że każdy pracownik mobilny ma utworzony osobny magazyn, który odpowiada np. jego samochodowi. Dzięki temu podczas przygotowania do wyjazdu wie, co musi zabrać, a co jest już w jego bagażniku. Nawet gdyby okazało się, że czegoś zapomniał, na miejscu, używając telefonu czy tabletu, może zarezerwować dany sprzęt na poczet wykonywanego zlecenia. To rozwiązanie pozwala na inteligentne zarządzanie zasobami." — Marta Kaźmierska, Business Development Manager, Questy

Program serwisowy - jak zarabiać więcej?

Istnieje jeszcze wiele sposobów, które pozwalają na redukowanie kosztów i zwiększanie zysków. Wiele z nich możesz wykorzystać, używając programu do serwisu. Jego cechy, takie jak mobilność, elastyczność i prostota obsługi sprawiają, że program serwisowy może zostać zastosowany praktycznie w każdej branży i użytkowany na co dzień przez każdego.

Mamy więcej pomysłów na usprawnienie Twojego biznesu

Jako dostawca oprogramowania, chcemy przyczynić się do wzrostu i rozwoju Twojej firmy. Mamy mnóstwo pomysłów na to, jak możesz zacząć czerpać większe korzyści z pracy Twojego serwisu. Chcesz się przekonać? Skontaktuj się nami i sprawdź DEMO Serwis Planner.

Zarabiaj więcej na usługach serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.

Darmowe testy możliwości systemu. Zero zobowiązań. Przez 30 dni. Bez karty kredytowej.

[PRZEJDŹ DO CZĘŚCI I]

[PRZEJDŹ DO CZĘŚCI II]

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje