Jak zarabiać więcej na usługach serwisowych? cz.2
Program serwisowy cz. 2. – rentowność
Aby móc zarabiać więcej na usługach serwisowych, musisz wiedzieć, którędy z Twojej firmy uciekają pieniądze. Świadomość istnienia wąskich gardeł, nierentownych umów i nieopłacalnych napraw, pomoże Ci w podjęciu odpowiednich decyzji. Będą miały one na celu optymalizację zysków, płynących z Twojej działalności. Korzyści, jakie przynosi program serwisowy to temat bardzo szeroki, dlatego postanowiliśmy podzielić poradnik na trzy osobne części. Zapraszam do drugiej części, która pomoże Ci zwiększyć zyski, które przynosi Twój serwis, dzięki monitorowaniu rentowności zleceń.
Zarabiaj więcej na usługach serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.
Darmowe testy możliwości systemu. Zero zobowiązań. Przez 30 dni. Bez karty kredytowej.
Metody na monitorowanie rentowności
W poprzedniej części artykułu prezentowaliśmy sposoby na usprawnienie komunikacji Twojego serwisu z kontrahentami. Dziś zajmiemy się metodami, które pomagają kontrolować wiele istotnych parametrów i wskaźników, dających cenną wiedzę o pracy firmy.
Jeśli chcemy zarabiać więcej, musimy wiedzieć, na jakich działaniach rzeczywiście generujemy zysk. Raporty, jakie udostępnia program serwisowy, dostarczają takiej wiedzy. Za przykład może posłużyć raport dot. liczby i wartości zleceń, wykonywanych dla danego kontrahenta. Dzięki niemu widzimy, który klient przynosi największy zysk, a z którymi współpraca nie jest opłacalna. To niezwykle cenna wiedza, ponieważ pozwala na efektywne planowanie pracy i dopasowanie oferty do realiów rynkowych. - Marta Kaźmierska, Business Development Manager, Questy.
Usługa usłudze nierówna
Poza świadomością tego, który klient jest najbardziej rentowny, istotna jest także wiedza o rentowności poszczególnych typów zleceń. Nie każda naprawa kosztuje Cię tyle samo, różnią się pod względem opłacalności. Zwiększanie sprzedaży tych usług to zawsze dobry pomysł. Nie należy jednak zapominać o monitorowaniu opłacalności.
Czy istnieje rozwiązanie tego problemu?
Chcąc zwiększyć zyski, należy zaplanować długoterminową strategię, opartą na regularnym monitorowaniu rozmaitych wskaźników. Warto pamiętać, że to nigdy nie będzie pojedyncze działanie, które będzie można odczuć w skali krótkoterminowej.
Program serwisowy — zrób to sam?
Czy jesteś w stanie samodzielnie określić, który rodzaj napraw jest nierentowny? W przypadku pojedynczych zleceń jest to banalnie proste, wymaga jedynie kalkulatora i kilku prostych obliczeń. Trudności zaczynają się, jeśli weźmiesz pod uwagę skalę swojej działalności. Każdy chce się przecież rozwijać, więc jeśli realizujesz kilkadziesiąt zleceń tygodniowo, może okazać się, że za rok będziesz miał taką liczbę każdego dnia. Czy wyobrażasz sobie, ile czasu musiałbyś spędzić z kalkulatorem lub Excelem, aby wyliczyć wszystkie wartości?
Automatyzacja obsługi zleceń — Odkryj możliwości programu serwisowego
Z pomocą przychodzi wtedy elastyczny i mobilny program serwisowy, którego zaletą jest właśnie automatyzacja obsługi zleceń. Trik polega na tym, że wszystkie powyższe działania wykonuje on automatycznie. Wygląda to w następujący sposób:
Jak zacząć zarabiać więcej?
Pamiętaj, że program serwisowy potrafi dużo więcej. To rozwiązanie, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki funkcjonuje Twoja firma. To nowoczesny program, który wspierawiele polskich firm na rynku usług serwisowych. Jego największymi zaletami są:
- obsługa wielu, dowolnych typów zleceń (np. reklamacje, przeglądy),
- samodzielna rejestracja zleceń przez klientów (panel klienta),
- ocena rentowności współpracy z klientem (raporty),
- działanie w oparciu o model SaaS (program dostępny przez Internet, również na telefonie i tablecie, bez konieczności instalacji),
- tworzenie faktur bezpośrednio w systemie,
- koordynacja pracy serwisantów (przydzielanie zadań),
- komunikacja z pracownikami i kontrahentami dzięki komunikatorowi,
- integracja z programem handlowym.
Zarabiaj więcej na usługach serwisowych. Wypróbuj Serwis Planner.
Darmowe testy możliwości systemu. Zero zobowiązań. Przez 30 dni. Bez karty kredytowej.