CRM zintegrowany z systemem do serwisu – program dla handlowca i serwisanta

Prowadzisz działalność serwisową, ale ważnym aspektem Twoich działań jest również sprzedaż? Chcesz usprawnić współpracę Twoich pracowników z różnych zespołów? Poszukujesz rozwiązania informatycznego, które wesprze oba obszary? Dowiedz się jak program dla handlowca (czyli CRM) zintegrowany z systemem do obsługi zleceń może podnieść efektywność Twojego całego przedsiębiorstwa.

Zapoznaj się z naszym artykułem albo materiałem filmowym, aby poznać więcej szczegółów!

Program do serwisu a CRM – jakie obszary wspierają?

Program do zarządzania zleceniami

Program do zarządzania zleceniami to narzędzie, które zostało stworzone z myślą o przedsiębiorstwach zajmujących się na co dzień obsługą zgłoszeń serwisowych, przeglądów oraz instalacji. System wspiera pracę serwisantów stacjonarnych oraz mobilnych, a także kierowników odpowiedzialnych za planowanie, koordynowanie i monitorowanie przebiegu działań.

Zadaniem programu do serwisu jest usprawnianie prowadzonych prac oraz podnoszenie ogólnej efektywności organizacji. Stając się użytkownikiem takiego systemu zyskujesz:

  • dostęp do spójnej i przejrzystej bazy wiedzy o kontrahentach, urządzeniach i zleceniach,
  • narzędzia do sprawnej komunikacji wewnętrznej (ze współpracownikami) oraz zewnętrznej (z klientami),
  • panel kontrahenta z możliwością rejestrowania zleceń,
  • porządek w plikach firmowych, które gromadzone są w jednym, specjalnie dedykowanym miejscu,
  • wiedzę o szczegółach niezbędnych do realizacji poszczególnych zleceń.

To tylko część korzyści wynikających z wdrożenia programu do zarządzania zleceniami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach systemu Serwis Planner – zapraszamy do sprawdzenia jego funkcji, a także lektury materiałów dodatkowych.

System CRM – czym jest program dla handlowca

Każde przedsiębiorstwo aby móc realizować swoje działania potrzebuje grupy odbiorców, czyli pozyskanych klientów. Co więcej, największe znaczenie mają Ci kontrahenci, którzy są stałymi partnerami i wykazują dużą lojalność w stosunku do dóbr lub usług oferowanych przez firmę. Proces zawierania tego rodzaju współpracy to wyzwanie dla wielu organizacji. Część z nich stale poszukuje rozwiązań, które usprawniłyby ich działania i przyczyniły się do sukcesu w tym obszarze.

Jedną z najlepszych możliwości jest wdrożenie systemu CRM, czyli narzędzia informatycznego, którego zadaniem jest wsparcie procesu zarządzania relacjami z klientami. Program dla handlowca przyczynia się do pozyskiwania nowych kontrahentów, efektywnej ich obsługi i, co najważniejsze, do budowania trwałych relacji.

Z pomocy systemu CRM mogą skorzystać także przedsiębiorstwa zajmujące się obsługą zleceń, w których funkcjonuje dział handlowy odpowiedzialny za kontakty z klientami. Jesteś właścicielem takiej firmy i zastanawiasz się jaki program dla handlowca wybrać? Zdecyduj się na rozwiązanie, które z łatwością połączysz ze swoim systemem do obsługi zgłoszeń. Jako producent oprogramowań informatycznych obok programu Serwis Planner oferujemy system CRM – Synergius CRM. Łącząc nasze rozwiązania zyskujesz wiele możliwości w jednym narzędziu.

Uzupełnij swój program do serwisu systemem CRM – usprawnij swoją działalność.

Przetestuj za darmo. Przez 30 dni, bez karty kredytowej i żadnych zobowiązań.

Program dla handlowca i serwisanta – korzyści integracji systemów

Dostarczenie osobom odpowiedzialnym za kontakty z klientami dedykowanego rozwiązania oraz zintegrowanie go z systemem do obsługi zgłoszeń to korzyść zarówno dla nich samych, jak i dla pracowników serwisowych. Jest to sposób na sprawny przepływ informacji między pracownikami różnych działów, co przekłada się na jakość obsługi kontrahentów. Dzięki integracji serwisanci oszczędzają swój czas – nie muszą odbierać telefonów od handlowców z pytaniami dotyczącymi szczegółów zleceń. Natomiast Ci drudzy, posiadając odpowiednie uprawnienia dostępowe mogą samodzielnie sprawdzać postępy w realizacji – etap, na którym znajduje się zlecenie, wykonane aktywności, a także aktualny stan prac (ze zdjęć umieszczonych w karcie zlecenia).

Karta zlecenia w programie do serwisu

Handlowcy w głównej mierze powinni skupiać się na budowaniu trwałych relacji z kontrahentami. Z tego względu warto oszczędzać ich czas w innych działaniach. Zintegrowanie systemu CRM z programem do zarządzania zleceniami, który wyposażony jest w panel klienta to jedna z możliwości przyczyniająca się do pożądanej oszczędności. Kontrahenci mogą sami dokonywać zgłoszeń, a także śledzić postęp prac. Dodatkowo mogą dopytywać o szczegóły poprzez systemowy komunikator, który w jednym miejscu gromadzi wszelkie ustalenia.

Zintegrowany program dla handlowca i serwisanta sprawia, że dostęp do komunikatora posiadają również pracownicy, którzy mogą sprawdzać korespondencję z kontrahentami, a także tą firmową. Istotne jest to, że wiadomości nie muszą być oderwane od aspektów, których dotyczą. Dzięki funkcji wiązania istnieje możliwość łączenia wiadomości typu czat oraz tych mailowych ze zleceniami. Takie rozwiązanie porządkuje informacje i sprawia, że dużo łatwiej jest je odnaleźć.

Usprawnieniem wynikającym z połączenia CRM dla serwisu z programem do zarządzania zleceniami jest też to, że wszystkie niezbędne dane znajdują się w jednym miejscu. Nie ma konieczności użytkowania różnych narzędzi i przełączania się między nimi. Jest to nie tylko oszczędność czasu, ale także ulga dla pamięci – nie trzeba zapamiętywać wielu danych dostępowych oraz tego, gdzie znajdują się potrzebne informacje.

Rozszerzenie programu serwisowego o CRM i odwrotnie to też poszerzenie horyzontów poszczególnych pracowników. Zarówno serwisanci, jak i handlowcy otrzymują dostęp do większej ilości danych, których mogą używać w swoich procesach decyzyjnych:

  • wiedza o serwisowanych urządzeniach przyczynia się do efektywniejszej obsługi klientów,
  • podgląd na terminarz prac pozwala sprawniej planować harmonogram oraz zasoby,
  • dogłębniejsza znajomość kontrahentów ułatwia proces up-sellingu i cross-sellingu,
  • większa liczba informacji pomaga dokładniej wyliczać rentowność współpracy.

Podsumowanie

Jeden program dla handlowca i serwisanta to idealne uzupełnienie Twojej działalności sprzedażowo-serwisowej. Nowe narzędzie pracy pomoże Twoim sprzedawcą, a dodatkowo odciąży pracowników terenowych, którzy będą mogli całkowicie poświęcić się realizacji zleceń. Zintegruj swój program do serwisu z systemem CRM i skutecznie buduj trwałe relacje z kontrahentami.

Jeśli chcesz porozmawiać o połączeniu systemu Serwis Planner z naszym rozwiązaniem Synergius CRM – skontaktuj się z nami.

Uzupełnij swój program do serwisu systemem CRM – usprawnij swoją działalność.

Przetestuj za darmo. Przez 30 dni, bez karty kredytowej i żadnych zobowiązań.

Polecamy także:

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje