Raport serwisowy w聽programie do聽zarz膮dzania zleceniami. Automatycznie raportuj prac臋!

Wyzwaniem dla os贸b zajmuj膮cych si臋 zarz膮dzaniem firm膮 serwisow膮 jest nie tylko efektywne planowanie dzia艂a艅 i organizacja przep艂ywu pracy. R贸wnie istotne, a nierzadko nawet i wa偶niejsze jest odpowiednie raportowanie wynik贸w realizowanych proces贸w oraz umiej臋tna ich analiza, przyczyniaj膮ca si臋 do usprawnie艅 biznesowych w przysz艂o艣ci. Krok ten cz臋sto bywa jednak pomijany przez spor膮 grup臋 przedsi臋biorc贸w, poniewa偶 istnieje przekonanie, 偶e raportowanie to czasoch艂onne dzia艂anie wymagaj膮ce specjalistycznej wiedzy oraz dost臋pu do dedykowanego temu zadaniu rozwi膮zania. Czy rzeczywi艣cie tak jest? Jak skutecznie mo偶na usprawni膰 prac臋 w tym obszarze? Jak w prosty spos贸b stworzy膰 przejrzysty raport serwisowy? I jaka jest w tym wszystkim rola programu do zarz膮dzania zleceniami? Sprawd藕my!

Stworzenie raportu serwisowego 鈥 czy to wystarczy?

Raportowanie to proces organizowania zgromadzonych danych w przejrzyste raporty dostarczaj膮ce informacji, kt贸re pozwalaj膮 mierzy膰 efektywno艣膰 podejmowanych dzia艂a艅. Warto podkre艣li膰, 偶e nieod艂膮cznym elementem raportowania jest analiza, czyli proces polegaj膮cy na wyci膮ganiu warto艣ciowych informacji z聽tworzonych raport贸w i formu艂owaniu wniosk贸w, kt贸re maj膮 przyczyni膰 si臋 do poprawy efektywno艣ci biznesu.

Tworzenie raport贸w serwisowych bez analizy to ca艂kowicie bezwarto艣ciowa czynno艣膰. Tylko po艂膮czenie tych dw贸ch aspekt贸w mo偶e sprawi膰, 偶e gromadzone informacje b臋d膮 s艂u偶y膰 podejmowaniu s艂usznych decyzji, eliminacji potencjalnych zagro偶e艅 oraz kontrolowaniu wprowadzanych zmian.

Istnieje przekonanie, 偶e raportowanie pracy serwisowej to skomplikowane zadanie wymagaj膮ce specjalistycznej wiedzy i聽dedykowanego rozwi膮zania informatycznego. Jednak wcale nie musi tak by膰. Usprawnienie w tym obszarze mo偶na uzyska膰 wdra偶aj膮c do swojej organizacji wielofunkcyjne narz臋dzie, jakim jest program do serwisu.

Odpowiedni system tego typu wesprze Twoj膮 firm臋 w:

  • tworzeniu zlece艅,
  • planowaniu harmonogramu prac serwisant贸w,
  • pilnowaniu przegl膮d贸w i聽innych dzia艂a艅 cyklicznych,
  • komunikacji i聽przep艂ywie informacji,
  • zarz膮dzaniu baz膮 klient贸w i聽urz膮dze艅,
  • obs艂udze dokument贸w sprzeda偶owych oraz finansowych,
  • a聽tak偶e, co dzisiaj jest dla nas najwa偶niejsze, w聽mierzeniu efekt贸w podejmowanych dzia艂a艅 z聽wykorzystaniem funkcji raporty serwisowe.

Analizuj raporty serwisowe w聽programie Serwis Planner i聽usprawnij sw贸j biznes!

Testuj przez 30 dni. Ca艂kowicie bezp艂atnie. Bez 偶adnych zobowi膮za艅.

Raporty serwisowe 鈥 analiza sposobem na usprawnienie prowadzonych dzia艂a艅

Jedn膮 z najwi臋kszych zalet raportowania pracy w programie do serwisu jest automatyzacja dzia艂a艅. Systemowe raporty serwisowe generowane s膮 automatycznie na podstawie gromadzonych w聽oprogramowaniu informacji. To ogromna oszcz臋dno艣膰 czasu, poniewa偶 bez takiego rozwi膮zania osoba odpowiedzialna za obszar analiz by艂aby zmuszona do przenoszenia danych i w艂asnor臋cznego tworzenia niezb臋dnych zestawie艅. Konieczna by艂aby r贸wnie偶 odpowiednia wiedza umo偶liwiaj膮ca stworzenie przejrzystych i funkcjonalnych raport贸w serwisowych.

Z programem do serwisu wyposa偶onym w聽modu艂 raportowania praca jest szybsza, prostsza i przyjemniejsza. Dlaczego? Sam proces raportowania odbywa si臋 automatycznie, a Twoja ingerencja nie jest potrzebna. Mo偶esz natychmiast przej艣膰 do etapu analizy, po艣wi臋ci膰 mu wi臋cej uwagi i聽przez to sformu艂owa膰 trafniejsze wnioski na przysz艂o艣膰.

Celem odpowiedniego programu do serwisu jest nie tylko dostarczenie gotowych zestawie艅, ale r贸wnie偶 zaprezentowanie ich w przyst臋pny spos贸b, umo偶liwiaj膮cy sprawn膮 analiz臋 danych. W realizacji tego za艂o偶enia pomagaj膮 trzy kluczowe w艂a艣ciwo艣ci systemu, kt贸re zostan膮 om贸wione w dalszej cz臋艣ci artyku艂u.

Elastyczny raport serwisowy 鈥 dowolna konfiguracja

Po pierwsze, elastyczno艣膰 rozwi膮zania informatycznego, kt贸ra pozwala na samodzieln膮 konfiguracj臋 poszczeg贸lnych raport贸w serwisowych. Dzi臋ki niej z聽艂atwo艣ci膮 mo偶esz dostosowa膰 ka偶de zestawienie do swoich w艂asnych potrzeb, korzystaj膮c z:

  • Filtrowania, kt贸re pozwala w聽szybki spos贸b odnale藕膰 po偶膮dane przez Ciebie informacje.
  • Sortowania, kt贸re sprawia, 偶e dane s膮 prezentowane w聽wybranej przez Ciebie kolejno艣ci.
  • Grupowania, kt贸re pozwala klasyfikowa膰 i聽艂膮czy膰 ze sob膮 te same informacje tworz膮c jednorodne grupy.
  • Ustawie艅 widoczno艣ci kolumn, kt贸re daje Ci mo偶liwo艣膰 zarz膮dzania dost臋pno艣ci膮 kolumn na poszczeg贸lnych raportach serwisowych.
  • Oraz opcji wykresu, kt贸re umo偶liwiaj膮 prezentowanie zestawie艅, nie tylko za pomoc膮 przejrzystych tabel, ale r贸wnie偶 w聽postaci atrakcyjnych wizualnie wykres贸w.
Konfiguracja raport贸w w serwisie

Pobierz sw贸j raport serwisowy

Dodatkowym u艂atwieniem jest mo偶liwo艣膰 eksportu informacji zawartych w聽raportach do plik贸w z聽rozszerzeniem csv. i xslx. To zaleta przede wszystkim dla tych, kt贸rzy pragn膮 dokonywa膰 bardziej zaawansowanych analiz w zewn臋trznych oprogramowaniach. Je艣li jeste艣 tak膮 osob膮, to dzi臋ki mo偶liwo艣ci pobierania gotowego dokumentu nie masz konieczno艣ci r臋cznego przepisywania poszczeg贸lnych jego element贸w. Oszcz臋dzasz w ten spos贸b sw贸j czas i zmniejszasz prawdopodobie艅stwo pomy艂ki.

Raport serwisowy pod r臋k膮 鈥 skonfiguruj pulpit pracownika

Potrzebujesz na bie偶膮co analizowa膰 wyniki pracy Twojego zespo艂u i w zwi膮zku z tym chcesz mie膰 jeszcze szybszy dost臋p do wybranych zestawie艅? Program do serwisu przychodzi z pomoc膮 i umo偶liwia dowoln膮 konfiguracj臋 pulpitu pracownika. Mog膮 pojawi膰 si臋 na nim wybrane widgety, w tym te tworzone na podstawie raport贸w serwisowych. Dobrym rozwi膮zaniem jest definiowanie w艂asnych tematycznych zak艂adek i聽umieszczanie w nich powi膮zanych widget贸w. Dzi臋ki temu zachowasz porz膮dek i oszcz臋dzisz sw贸j czas, a聽wszystkie niezb臋dne w codziennej pracy zestawienia b臋dziesz mie膰 zawsze pod r臋k膮.

Raporty serwisowe na pulpicie pracy

Jakie raporty serwisowe mo偶esz przeanalizowa膰?

Finanse

Finanse stanowi膮 jeden z najwa偶niejszych aspekt贸w ka偶dego przedsi臋biorstwa. Wszystkie funkcjonuj膮ce na rynku firmy, kt贸rych celem jest zysk pragn膮, by dzia艂ania przez nich prowadzone by艂y op艂acalne. Z聽tego wzgl臋du konieczno艣ci膮 jest sta艂y monitoring odpowiednich wska藕nik贸w i聽regularne wprowadzanie usprawnie艅.

Program serwisowy wspiera ten obszar udost臋pniaj膮c dwa finansowe zestawienia 鈥 koszt zlece艅 oraz rentowno艣膰 zlece艅. Mog膮 by膰 one analizowane w dwojaki spos贸b. Po pierwsze, w odniesieniu do ka偶dego indywidualnego zlecenia na karcie zlecenia, a po drugie 鈥 jako zbiorcze zestawienie wszystkich zrealizowanych zlece艅.

Koszt zlece艅 to raport serwisowy, kt贸ry pozwoli Ci oceni膰 kosztowno艣膰 poszczeg贸lnych zlece艅 z聽podzia艂em na koszt materia艂u oraz koszt czasu pracy. Dzi臋ki niemu okre艣lisz, na przyk艂ad, kt贸re typy zlece艅 charakteryzuj膮 si臋 najwy偶szym kosztem czasu pracy, a tak偶e to, kt贸ry kontrahent generuje najwy偶szy koszt obs艂ugi.

Raport serwisowy - koszt zlece艅

Uzupe艂nieniem poprzedniego raportu jest zestawienie rentowno艣膰 zlece艅, kt贸re 鈥 opr贸cz kosztu og贸lnego 鈥 przedstawia tak偶e przychody z聽poszczeg贸lnych zlece艅. Sprawia to, 偶e mo偶liwy do automatycznego wyliczenia jest zysk, a聽tak偶e najistotniejszy miernik czyli rentowno艣膰. Dzi臋ki takiemu raportowi w聽programie do serwisu mo偶esz z 艂atwo艣ci膮 okre艣li膰 op艂acalno艣膰 ka偶dego pojedynczego zlecenia, a聽odpowiednio filtruj膮c dane masz mo偶liwo艣膰 podgl膮du na zlecenia przypisane do konkretnych kontrahent贸w. Dokonuj膮c szczeg贸艂owej analizy jeste艣 w stanie z聽艂atwo艣ci膮 okre艣li膰 efektywno艣膰 wsp贸艂pracy z聽poszczeg贸lnymi klientami i w razie jej braku podj膮膰 odpowiednie kroki.

Raport serwisowy - rentowno艣膰 zlece艅

Kontrahenci

Ocenie efektywno艣ci wsp贸艂pracy z聽poszczeg贸lnymi kontrahentami s艂u偶膮 tak偶e zestawienia dotycz膮ce liczby zlece艅 oraz pracoch艂onno艣ci. S膮 one niejako uzupe艂nieniem raport贸w finansowych opisanych wy偶ej.

Raport serwisowy Liczba zlece艅 wed艂ug typ贸w i kontrahent贸w w okresie to zestawienie przedstawiaj膮ce liczb臋 oraz rodzaj zlece艅 wykonanych przez Twoich pracownik贸w dla okre艣lonych kontrahent贸w. Ca艂o艣ciowa analiza informacji 艂膮cz膮ca kontrahenta oraz typ pozwala na ocen臋 jako艣ci pracy oraz zadowolenia ze wsp贸艂pracy. W jaki spos贸b? Je艣li w katalogu swoich us艂ug posiadasz na przyk艂ad przegl膮dy i聽reklamacje, to du偶a liczba tych pierwszych z pewno艣ci膮 b臋dzie Ci臋 cieszy膰 鈥 to znak, 偶e kontrahenci pragn膮 korzysta膰 z聽Twojego wsparcia. Inaczej b臋dzie w przypadku reklamacji. Nadmiarowa liczba zlece艅 tego rodzaju mo偶e sugerowa膰, 偶e jako艣膰 us艂ug realizowanych przez Twoich pracownik贸w nie jest wystarczaj膮ca i聽konieczne jest wdro偶enie usprawnie艅 w tym zakresie.

Raport serwisowy - liczba zlece艅

Rentowno艣膰 mo偶e by膰 oceniana r贸wnie偶 za pomoc膮 raportu Pracoch艂onno艣膰 zlece艅 wed艂ug typ贸w i聽kontrahent贸w w okresie, kt贸ry jest podsumowaniem liczby godzin po艣wi臋conych przez Twoich pracownik贸w na zlecenia dla danych kontrahent贸w. Aby oceni膰 efektywno艣膰 wsp贸艂pracy z klientem wystarczy, 偶e por贸wnasz informacje dostarczane przez ten raport serwisowy z聽przychodem uzyskanym od kontrahenta za wykonanie zlece艅. Je艣li korzy艣ci b臋d膮 mniejsze ni偶 powinno to wynika膰 z聽po艣wi臋conego czasu, to relacja ta nie jest op艂acalna i najlepszym rozwi膮zaniem jest zmiana jej warunk贸w.

Raport serwisowy - pracoch艂onno艣膰 zlece艅

Pracownicy

Kolejnym istotnym obszarem przedsi臋biorstwa serwisowego s膮 jego pracownicy 鈥 serwisanci wykonuj膮cy swoj膮 prac臋 w terenie lub w siedzibie firmy. To od nich w du偶ej mierze zale偶y bowiem efektywno艣膰 wszystkich realizowanych dzia艂a艅. Program do serwisu wyposa偶ony w聽modu艂 raportowania stwarza mo偶liwo艣膰 monitorowania czasu pracy poprzez analiz臋 raportu Czas po艣wi臋cony na zlecenia dla pracownika w聽okresie, kt贸ry stanowi godzinowe podsumowanie czasu wykorzystanego na realizacj臋 zlece艅. Prowadzenie analiz takiego zestawienia to idealne wsparcie procesu planowania. Znaj膮c statystyki czasu pracy 艂atwiej b臋dzie Ci, na przyk艂ad, okre艣la膰 normy dla danych typ贸w zlece艅 czy na bie偶膮co 艣ledzi膰 wahania i聽reagowa膰 w przypadku zbyt du偶ych odchyle艅. To tak偶e wsparcie w聽dokonywaniu wycen dla klient贸w 鈥 b臋d膮 one szybsze i dok艂adniejsze.

Raport serwisowy - czas pracy

Omawiany raport serwisowy to nie tylko ca艂o艣ciowe spojrzenie na kondycj臋 Twojego przedsi臋biorstwa. Z聽wykorzystaniem odpowiednich filtr贸w mo偶esz analizowa膰 efekty pracy ka偶dego pojedynczego pracownika. Z 艂atwo艣ci膮 okre艣lisz na przyk艂ad: ile czasu serwisant po艣wi臋ci艂 na dane zlecenie, kto realizuje dzia艂ania najszybciej, a kto najwolniej, a tak偶e, w聽kt贸rym typie zadania Tw贸j pracownik lepiej si臋 odnajduje. Dzi臋ki temu zdob臋dziesz wiedz臋, kt贸ra mo偶e usprawni膰 proces rozdzielania zlece艅 pomi臋dzy poszczeg贸lne osoby.

Analizuj raporty serwisowe w聽programie Serwis Planner i聽usprawnij sw贸j biznes!

Testuj przez 30 dni. Ca艂kowicie bezp艂atnie. Bez 偶adnych zobowi膮za艅.

Sprz臋t

Nieod艂膮cznym elementem dzia艂alno艣ci serwisowej jest sprz臋t 鈥 czy to w formie serwisowanych urz膮dze艅, czy te偶 cz臋艣ci, kt贸re s膮 niezb臋dne do realizacji danego zlecenia. Obszar ten r贸wnie偶 warto raportowa膰, dlatego program do serwisu w聽tym zakresie dostarcza dwa mo偶liwe zestawienia 鈥 Liczba zlece艅 wg typ贸w i聽urz膮dze艅 w okresie oraz Gospodarka magazynowa 鈥 ruchy magazynowe.

Raport serwisowy Liczba zlece艅 wed艂ug typ贸w i urz膮dze艅 w okresie dostarcza w聽g艂贸wnej mierze informacji, kt贸re maj膮 pozwoli膰 na analiz臋 stanu danego produktu serwisowanego. Dzi臋ki takiemu zestawieniu wiesz, ile zlece艅 w odniesieniu do okre艣lonego sprz臋tu zosta艂o zrealizowane w danym czasie i jakiego typu by艂y to dzia艂ania. Jest to dla Ciebie szansa na bie偶膮ce monitorowanie odchyle艅 od ustalonej normy i odpowiednie reagowanie w聽momencie, w kt贸rym dany produkt serwisowany generuje zbyt du偶o zlece艅 sugeruj膮cych jego wadliwo艣膰.

Raport serwisowy - liczba zlece艅

Realizuj膮c dzia艂ania zwi膮zane ze sprz臋tem i聽r贸偶nymi cz臋艣ciami konieczny jest magazyn oraz mo偶liwo艣膰 艣ledzenia odbywaj膮cych si臋 w nim ruch贸w. Temu s艂u偶y kolejny z raport贸w w programie do serwisu, a聽mianowicie zestawienie Gospodarka magazynowa 鈥 ruchy magazynowe generowane automatycznie na podstawie tworzonych dokument贸w magazynowych. Analiza informacji zawartych w tabeli pozwala 艣ledzi膰 wyj艣cia z magazynu, przyj艣cia do magazynu, ale tak偶e ruchy wewn臋trzne mi臋dzy Twoimi magazynami, je艣li posiadasz ich wi臋ksz膮 liczb臋. Dzi臋ki takiemu rozwi膮zaniu jeste艣 na bie偶膮co z dzia艂aniami, kt贸re odbywaj膮 si臋 w Twoim magazynie, a聽dokonuj膮c odpowiedniego filtrowania oraz grupowania mo偶esz dokonywa膰 szczeg贸艂owych analiz i przegl膮da膰 tylko wybrane aspekty 鈥 typy, urz膮dzenia, czy magazyny.

Raport serwisowy - gospodarka magazynowa

Dzia艂alno艣膰 sprzeda偶owa

Przedsi臋biorstwa serwisowe nierzadko realizuj膮 te偶 dzia艂alno艣膰 sprzeda偶ow膮. O聽takich firmach pami臋ta r贸wnie偶 program do serwisu, dostarczaj膮c istotne zestawienia z聽tego obszaru. Mo偶liwe do analizy s膮 automatycznie generowane na podstawie powi膮zanych dokument贸w trzy raporty sprzeda偶owe 鈥 Ofertowanie wed艂ug pozycji, Zam贸wienia wed艂ug pozycji i聽Sprzeda偶 netto wed艂ug pozycji. Wszystkie trzy zestawienia dzia艂aj膮 na tej samej zasadzie 鈥 r贸偶ni膮 si臋 tylko dokumentem, kt贸ry jest podstaw膮 ich generowania. Z tego wzgl臋du przedstawiony zostanie tylko jeden z聽przyk艂ad贸w 鈥 sprzeda偶 netto wed艂ug pozycji, ale odnoszone mo偶e by膰 to tak偶e do pozosta艂ych raport贸w.

Raport serwisowy - sprzeda偶 netto

G艂贸wnym celem zestawie艅 dotycz膮cych ofertowania, zam贸wie艅 i sprzeda偶y jest przekazanie odpowiednio warto艣ci ofert, zam贸wie艅 i聽sprzeda偶y w danym okresie. Nie jest to jednak jedyna opcja. Omawiane raporty tak jak wszystkie pozosta艂e posiadaj膮 ogromne mo偶liwo艣ci konfiguracyjne, kt贸re zosta艂y przedstawione w聽pierwszej cz臋艣ci materia艂u. Z tego wzgl臋du mo偶esz dowolnie grupowa膰, filtrowa膰 i sortowa膰 dane dopasowuj膮c ka偶dy raport do potrzeb w聽danym czasie. W zestawieniach o聽sprzeda偶y, ofertowaniu i聽zam贸wieniach masz mo偶liwo艣膰 okre艣lenia na przyk艂ad: kt贸rzy handlowcy generuj膮 najwy偶sze warto艣ci, jacy kontrahenci charakteryzuj膮 si臋 wysokimi wynikami, a tak偶e to, kt贸re typy oferowanych us艂ug ciesz膮 si臋 najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮.

Raporty serwisowe 鈥 podsumowanie

Raportowanie i analiza prowadzonych proces贸w to niezwykle istotne dzia艂ania dla ka偶dego przedsi臋biorstwa. S膮 one podstaw膮 do podejmowania kluczowych decyzji, pozwalaj膮 kontrolowa膰 realizowane prace, eliminowa膰 zagro偶enia i mierzy膰 efektywno艣膰 wprowadzanych usprawnie艅. Aby raportowanie by艂o prost膮 i聽przyjemn膮 czynno艣ci膮 warto wykorzysta膰 wsparcie programu do serwisu i cieszy膰 si臋 automatycznie generowanymi raportami serwisowymi.

Gotowe raporty systemowe nie zawsze s膮 wystarczaj膮ce. Ka偶de przedsi臋biorstwo mo偶e mie膰 przecie偶 swoj膮 w艂asn膮 specyfik臋 dzia艂ania i聽rozmaite, niestandardowe wymagania. Z tego wzgl臋du program do serwisu pozwala na indywidualne podej艣cie i聽w聽zakresie modu艂u raportowania umo偶liwia sk艂adanie pr贸艣b o wycen臋 i聽stworzenie nowych, ponadstandardowych zestawie艅. Je偶eli jeste艣 zainteresowany/a indywidualnym raportem serwisowym, zapraszamy do kontaktu z naszym dzia艂em wsparcia.

Analizuj raporty serwisowe w聽programie Serwis Planner i聽usprawnij sw贸j biznes!

Testuj przez 30 dni. Ca艂kowicie bezp艂atnie. Bez 偶adnych zobowi膮za艅.

Polecamy tak偶e:

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpiecze艅stwo
  • Nowo艣ci
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na pocz膮tek

Wiedza o serwisie

Integracje