Automatyczne protokoły serwisowe
Zwiększenie efektywności pracy i brak konieczności ręcznego przepisywania informacji
Szybkie wystawianie protokołów serwisowych
Rozwiązanie Serwis Planner umożliwia automatyczne tworzenie protokołów serwisowych. Z poziomu zlecenia serwisant może jednym kliknięciem stworzyć plik PDF, na przykład z protokołem naprawy serwisowej (lub protokołem naprawy gwarancyjnej), protokołem odbioru usług serwisowych, protokołem wykonania, reklamacji i oraz wieloma innymi. Dzięki temu nie musi on tracić czasu na uzupełnianie dokumentacji serwisowej, ponieważ system automatycznie pobierze dane zawarte w zleceniu.
Co więcej, każdy typ zlecenia serwisowego może mieć inny wzór druku. Szablon protokołu serwisowego jest w pełni edytowalny, dzięki czemu możesz zamieścić w nim swoje logo i zdecydować o każdym polu w dokumencie.
Protokół serwisowy wzór w PDF
Poniżej znajduje się przykładowy szablon (protokół naprawy serwisowej) w formacie PDF, który może zostać wykorzystany w pracy serwisanta. Jeśli potrzebujesz gotowego szablonu, możesz skorzystać z tej wersji. Ten wzór protokołu serwisowego nie dostarcza jednak automatyzacji – dane nadal muszą zostać wypełnione ręcznie przez pracownika.
Tworzenie protokołu w aplikacji a raport serwisowy
Serwisanci coraz częściej używają aplikacji mobilnych podczas wykonywania czynności serwisowych w terenie. Ich stosowanie znacznie ułatwia realizację zleceń. Aplikacja mobilna Serwis Planner umożliwia automatyczne generowanie protokołu serwisowego. Wystarczy, że serwisant po wykonaniu swoich obowiązków serwisowych uzupełni w aplikacji kartę zlecenia i zawarte w niej atrybuty – np. czeklistę, należność i opis zakończenia.
Czeklista serwisowa to pomocne narzędzie składające się z pojedynczych czynności do realizacji w ramach zlecenia. Jest to forma listy kontrolnej, która przyczynia się do realizacji wszystkich zaplanowanych działań. Pracownik ma możliwość zaznaczania, jakie działania – na przykład w zakresie naprawy serwisowej – już wykonał, wie na jakim etapie prac się znajduje i co pozostało mu do zrobienia.
Aplikacja mobilna ogranicza zużycie papieru, ponieważ pozwala na pozostawienie podpisu klienta z wykorzystaniem ekranu dotykowego. Nie ma konieczności drukowania powstałego protokołu – cała dokumentacja serwisowa działa online. Co istotne, wszelka zarejestrowana aktywność serwisantów w aplikacji w standardowy sposób pojawia się w raportach serwisowych.
Czeklista serwisowa w aplikacji
Synchronizacja danych z serwerem
Podpis odbiorcy w aplikacji mobilnej
Wprowadzone w aplikacji przez serwisanta dane i podpis klienta trafiają automatycznie do protokołu, który następnie może zostać skierowany do skrzynki e-mail klienta.
Automatyczne wysyłanie protokołu serwisowego
Dzięki funkcji automatycznych powiadomień, klient może otrzymać wiadomość e-mail po zmianie fazy zlecenia. Dzięki temu, po zakończeniu realizacji dowolnego typu zlecenia serwisowego, on także otrzyma kopię protokołu serwisowego. Ważną zaletą jest to, że protokół może zostać wysłany bezpośrednio spod realizowanego zlecenia – nie ma konieczności przejścia w inne, specjalnie temu dedykowane miejsce.
Atrybuty w protokole naprawy – jak to działa?
O atrybutach (polach) w zleceniu decydujesz na etapie projektowania procesu, ale zawsze możesz je edytować. Podobnie jest z szablonami protokołów serwisowych. W systemie znajduje się standardowy szablon, który możesz dostosować do własnych potrzeb. W szablonie może znaleźć się każdy atrybut, który jest widoczny na zleceniu, np. opis zakończenia, podpis klienta czy koszt.
Decyzja o występowaniu określonych atrybutów w protokole serwisowym należy wyłącznie do Ciebie i powinna być uwarunkowana rodzajem działalności firmy.
Korzyści automatycznych protokołów
Sprawdź korzyści automatycznych protokołów serwisowych
Wypróbuj Serwis Planner za darmo przez 30 dni. Bez żadnych zobowiązań!