Planowanie zleceń na mapie

Wsparcie w optymalizacji kolejności wykonywania zleceń i przejazdów pomiędzy nimi

Planuj trasy serwisantów

Serwis Planner umożliwia planowanie tras serwisantów na mapie. Jak funkcja "planer trasy" sprawdzi się w Twoim serwisie? Za każdym razem planując listę zleceń do wykonania przez poszczególnych serwisantów, możesz wyświetlić je wszystkie na mapie. W ten sposób bardzo łatwo wyłowisz zlecenia, które znajdują się obok siebie. To z kolei pozwoli Ci wybrać serwisantów przebywających najbliżej tych zleceń (odczytasz to z dostępnych na mapie lokalizacji pracowników) i dobrać dla nich najbardziej optymalną kolejność wykonania zadań. Planowanie zleceń w ten sposób to oszczędność czasu Twoich podwładnych, a więc i zasobów firmy.

Planowanie tras serwisantów na mapie może przydać się również w przypadkach, kiedy pojawiło się nowe, pilne zlecenie i serwis powinien na nie szybko oraz sprawnie zareagować. W takiej sytuacji nie musisz kontaktować się ze wszystkimi znajdującymi się w terenie serwisantami aby dowiedzieć się, gdzie aktualnie przebywają i czy są w danym momencie dostępni. Wystarczy, że wyświetlisz sobie dostępne na mapie lokalizacje pracowników oraz sprawdzisz ich kalendarze zleceń. W ten sposób możesz znaleźć najbliższego wolnego serwisanta i przypisać mu zlecenie, o którym natychmiast zostanie poinformowany systemowym powiadomieniem. Z programem Serwis Planner planowanie zleceń stanie się proste i bardzo szybkie.

Lokalizacja zleceń i pracowników na mapie

Jak już wspominaliśmy, nasz program do serwisu umożliwia lokalizację zleceń oraz pracowników na mapie. Druga z tych funkcjonalności dostępna jest po zainstalowaniu samodzielnej aplikacji „Serwis Planner", dostępnej na systemy Android oraz iOS. Jeżeli aplikacji udzielimy odpowiednich zezwoleń, będzie ona przesyłała do webowej wersji systemu informacje na temat miejsca pobytu konkretnych osób. Lokalizacja pracowników na mapie ma dwa główne zastosowania w procesie planowania zleceń.

  1. Pierwszym z nich jest możliwość monitorowania przebywających w terenie serwisantów oraz postępów w zleceniach, które realizują.
  2. Drugim jest optymalizacja przydzielania zadań – kiedy pojawia się nowe zlecenie, w łatwy sposób możemy ustalić, który pracownik jest najbliżej.

Funkcja ta jest przydatna szczególnie wtedy, kiedy kluczową rolę gra szybkość reakcji, ale jej zaletą jest również oszczędność zasobów firmy. Dzięki odpowiedniemu planowaniu tras oraz doborowi najbliższych pracowników, firma zaoszczędzi nie tylko paliwo, ale również roboczogodziny serwisantów.

W przeciwieństwie do tradycyjnego widoku zleceń na liście oraz w kanbanie, mapa umożliwia ich wizualny podgląd na danym obszarze, wraz z liczbą wybranego typu zleceń w konkretnych lokalizacjach. Poszczególne pinezki symbolizują w tym kontekście określone zlecenia, a kliknięcie w nie pozwala na dostęp do szczegółowych informacji: numeru i fazy procesu, firmy-klienta, a także adresu zlecenia oraz serwisanta za nie odpowiedzialnego. Tego rodzaju ekspozycja zleceń danego typu na mapie (np. zleceń nowych) pomaga, na przykład, ułożyć optymalną kolejność ich wykonywania jeszcze przed przekazaniem do serwisanta.

Najważniejsze możliwości lokalizacji pracowników i zleceń na mapie:

  • szybkie lokalizowanie pracownika na mapie,
  • wsparcie w przydzielaniu optymalnej kolejności zleceń,
  • oszczędność czasu pracowników terenowych,
  • filtrowanie lokalizacji po fazie zlecenia,
  • filtrowanie lokalizacji po osobie odpowiedzialnej za zlecenie,
  • prosty sposób na oszczędność czasu serwisantów,
  • niższe zużycie paliwa.
Planowanie zleceń na mapie - program do planowania tras

Mapa urządzeń serwisowanych

Komplementarnym do lokalizacji zleceń i pracowników na mapie elementem programu do serwisu jest funkcjonalność mapy urządzeń serwisowanych. To rozwiązanie szczególnie przydatne, jeśli firma będąca Waszym klientem posiada wiele oddziałów, a w nich – indywidualne urządzenia wymagające serwisu. Podobnie jak w przypadku lokalizacji zleceń, tak i tutaj wizualny podgląd urządzeń serwisowanych na mapie może okazać się wyjątkowo przydatny w planowaniu optymalnej trasy pomiędzy wybranymi oddziałami firmy. Określone urządzenia wyszukiwać można zarówno po ich własnym numerze seryjnym, jak i w odniesieniu do firmy, do której są one przypisane.

Lokalizacje urządzeń serwisowanych – optymalnie planuj trasy

Sprawdź nasze wideo-poradniki pokazujące jak korzystać z tych funkcji:

Jak korzystać z map? Lokalizacja pracownika
Jak skonfigurować mapy?

Zacznij planować zlecenia na mapach już teraz!

Testuj Serwis Planner za darmo przez 30 dni. Bez zobowiązań i karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje