Program do prowadzenia serwisu - na co zwrócić uwagę?

Wykonujesz wiele zleceń serwisowych, ale i tak ponosisz straty

Prowadzenie serwisu jest zadaniem, które wymaga nie tylko doświadczenia, organizacji pracy czy zgranego zespołu serwisantów. Narzuca też konieczność sprawnego podejmowania decyzji. Z pewnością starasz się robić to w taki sposób, aby stale zwiększać potencjał swojej działalności. Jednak czy wiesz, które zlecenia są faktycznie źródłem dochodu, a na których po prostu tracisz pieniądze? Brak takiej wiedzy może okazać się fatalny w skutkach. Jeśli konsekwentnie będziesz realizować nierentowne zlecenia, Twoja firma zacznie tracić pieniądze. A może już traci? Zobacz, jak program do prowadzenia serwisu online rozwiązuje ten problem.

Nie ponoś więcej strat. Wypróbuj program do prowadzenia serwisu.

Bezpłatne, całomiesięczne testy Serwis Planner. Bez zobowiązań. Nie podajesz karty kredytowej.

Lepiej mieć więcej czy mniej zleceń?

Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy każdego kierownika, zazwyczaj jest myślą o zwiększeniu liczby zleceń. To odruch naturalny, instynktowny dla każdego przedsiębiorcy, który myśli: Jeśli chcesz więcej zarobić, musisz więcej sprzedać.

Ta uniwersalna, zdaniem niektórych, zasada nie zawsze się sprawdzi. Jeśli pozyskane zlecenia okażą się nierentowne, może wręcz przyczynić się do osłabienia wyników. Szczególnie jeśli obciążysz swój zespół masą dodatkowych napraw, które są tanie, ale wymagają dużych nakładów czasowych.

Klucz francuski program do prowadzenia serwisu

Jak więc można odpowiedzieć na zadane wyżej pytanie?

Wszystko kręci się wokół tego, czy pozyskiwane przez Ciebie zlecenia są rentowne. Skąd wziąć taką wiedzę? Program do prowadzenia serwisu umożliwia monitorowanie współpracy z każdym klientem. Dzięki niemu będziesz wiedział, którzy kontrahenci są nierentowni. Możesz także sprawdzać, jakie urządzenia najbardziej opłaca się serwisować. Warto zdobywać więcej zleceń, ale tylko pod warunkiem, że będą one na siebie zarabiać. Jeśli masz zbierać dużo klientów, których obsługa będzie obciążeniem dla zasobów firmy, lepiej zmienić strategię.

Czy każdy klient to opłacalny klient?

Istnieje jeszcze kilka innych dróg, którymi może pójść zarządzanie serwisem. Jeśli z jakichś powodów nie zdecydujesz się na powiększanie bazy klientów, możesz przeanalizować istniejącą. Zadaj sobie pytanie: czy każdy z Twoich klientów pozwala Ci osiągnąć zysk?

Dzięki bazie klientów w programie do prowadzenia serwisu, masz dostęp do karty każdego kontrahenta. Oprócz podstawowych danych, znajdziesz tam niezwykle przydatne informacje, dotyczące historii współpracy z danym klientem i urządzeń, które pozostawił w Twoim serwisie.

Ta wiedza może posłużyć jako podstawa do planowania pracy Twojego serwisu. Oceniaj swoich obecnych klientów pod kątem rentowności i podsumowania współpracy. Doskonałą funkcją, jaką udostępnia program do prowadzenia serwisu, są raporty. Dzięki temu masz dostęp do kosztów naprawy i statystyk, dotyczących czasu, który pracownicy poświęcili na dane zlecenie. Możesz również wyświetlać ilość zleceń według kontrahentów i typów zleceń. To pozwoli Ci oceniać rentowność klientów i wprowadzać działania optymalizacyjne.

Każdy klient, z którym współpraca jest rentowna, jest ważny. Kluczem do sukcesu jest sprawne zarządzanie zleceniami. Dzięki informacjom o wykonywanych naprawach uporządkujesz pracę serwisu i będziesz miał podstawę do podejmowania odpowiednich decyzji.

Nie trać pieniędzy dzięki programowi do prowadzenia serwisu

Czy rozwiązujesz problemy klienta w najszybszy możliwy sposób?

Dla klientów serwisu jedną z najważniejszych kwestii jest czas potrzebny na naprawę urządzenia.Na szybkiej realizacji zlecenia zyskują wszyscy. Klient, bo może zacząć używać swojego sprzętu jak najszybciej. Twój pracownik, bo spędza mniej czasu na szukaniu przyczyny usterki. Twoja firma, bo w tym samym czasie może zrealizować więcej zleceń. Jakie usprawnienia może zaproponować program do prowadzenia serwisu online?

Dzięki wykorzystaniu bazy serwisowanych urządzeń każda naprawa jest rejestrowana w systemie serwisowym. Pracownicy zapisują tam diagnozę, przyczynę usterki i rozwiązanie, które sprawdziło się w danym przypadku. Taka baza wiedzy o serwisie może realnie wpłynąć na efektywność pracy serwisantów. W przypadku trudności z rozwiązaniem usterki pracownik może sprawdzić poprzednie przypadki i ich rozwiązania. W wielu przypadkach drastycznie skróci to czas, potrzebny na poszukiwanie źródła problemu.

Czy potrafisz ocenić, które naprawy są nierentowne?

Z pewnością tak. Ocena pojedynczego zlecenia pod kątem rentowności jest dość łatwym zadaniem, które wymaga jedynie kalkulatora. Trudności mogą się pojawić, jeśli weźmiesz pod uwagę skalę działalności. Co jeśli dziennie realizujesz 20 napraw? 50? 100? Wyobrażasz sobie, ile czasu musiałbyś spędzić z kalkulatorem lub Excelem, aby policzyć np. kwartalny raport dotyczący rentowności klientów, czy typów zleceń?

To, co jest najlepsze w programie do serwisu, to fakt, że wszystko dzieje się automatycznie. Twoi pracownicy codziennie wpisują ważne informacje do systemu, a algorytm sam oblicza potrzebne wartości. Możesz z łatwością wygenerować interesujący Cię raport zaledwie kilkoma kliknięciami, a zaoszczędzony czas poświęcić na inne zadania.

Program do prowadzenia serwisu — rozwiązanie na miarę XXI wieku

Dzięki wymienionym wyżej przykładom, łatwiej będzie Ci sprawdzić, którędy z Twojej firmy uciekają pieniądze. Zastosowanie w swojej firmie odpowiedniej strategii zarządzania zleceniami i klientami może zaprocentować w postaci zwiększenia obrotu i obniżenia kosztów. Co więcej, jeśli wykorzystasz do tego narzędzie, jakim jest program do prowadzenia serwisu, zyskujesz podwójnie.

Czego możesz spodziewać się po tym rozwiązaniu?

W powyższym artykule zostały omówione zaledwie dwie, trzy funkcje, spośród wielu, które kryje w sobie Serwis Planner. To nowoczesne rozwiązanie, które wspiera wiele polskich firm na rynku usług serwisowych. Jego największymi zaletami są:

  • obsługa wielu, dowolnych typów zleceń (np. reklamacje, przeglądy),
  • samodzielna rejestracja zleceń przez klientów (panel klienta),
  • ocena rentowności współpracy z klientem (raporty),
  • działanie w oparciu o model SaaS (program dostępny przez Internet, również na telefonie i tablecie, bez konieczności instalacji),
  • tworzenie faktur bezpośrednio w systemie,
  • koordynacja pracy serwisantów (przydzielanie zadań),
  • komunikacja z pracownikami i kontrahentami dzięki komunikatorowi,
  • integracja z programem handlowym.

Chciałbyś móc wysyłać automatyczne powiadomienia swoim klientom, kiedy zrealizujesz ich naprawę? Chciałbyś otrzymać narzędzie do tworzenia spójnych i estetycznych ofert? Chciałbyś, aby każdy pracownik, po przyjściu do pracy, widział najważniejsze informacje i przydzielone mu zlecenia? Te i wiele więcej funkcji oferuje program do prowadzenia serwisu Serwis Planner.

Nie ponoś więcej strat. Wypróbuj program do prowadzenia serwisu.

Bezpłatne, całomiesięczne testy Serwis Planner. Bez zobowiązań. Nie podajesz karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje