
Zlecenia cykliczne
Jak nimi sprawnie zarządzać?
Serwis Planner to najbardziej znany na polskim rynku system do obsługi zleceń. Od wielu lat wspiera firmy, które na co dzień zarządzają zleceniami różnego typu - instalacje, naprawy, przeglądy etc. W branżach, które powielają zlecenia u swoich kontrahentów w stałych odstępach czasu, możliwość masowego tworzenia zleceń cyklicznych jest bardzo ważna bo przynosi wiele korzyści.
Przykłady zastosowań:
- przeglądy maszyn lub urządzeń,
- przeglądy budynków (PPOŻ, instalacje elektryczne i inne).
Dlaczego warto zautomatyzować tworzenie zleceń cyklicznych?
- oszczędność czasu - nie musisz tworzyć ręcznie setek zleceń,
- poprawa jakości obsługi klienta - klienci docenią to, że o nich pamiętasz,
- większy przychód - nie zapominasz proponować klientom swoich usług w odpowiednim czasie,
- dotrzymasz warunków umowy - jeżeli cykliczność wynika z warunków umowy z kontrahentem, system pomoże Ci dotrzymać terminów.
Jak działa tworzenie zleceń cyklicznych w praktyce?
Tworząc zlecenie dla kontrahenta możesz zaznaczyć checbox “Utwórz wiele”, a następnie powinieneś wybrać:
- częstotliwość powtórzeń (codziennie, co tydzień, co miesiąc, co kwartał, co pół roku, co rok lub ustalić własną wartość). Mając tyle możliwości z pewnością dopasujesz system do swoich procesów,
- termin zakończenia- ta data poinformuje program do kiedy ma utworzyć kolejne zlecenia.
Poniżej zobaczysz komunikat np. “Liczba utworzonych procesów: 4”, dzięki temu będziesz wiedzieć ile zleceń zaplanowałeś dla tego kontrahenta.

Jakie pola mają zlecenia cykliczne?
W systemie Serwis Planner możesz tworzyć wiele typów procesów. Inne pola znajdują się w karcie zlecenia przeglądu, jeszcze inne w karcie zlecenia instalacji.
To co zobaczysz w systemie zależy wyłącznie od Waszych potrzeb. Każdy typ zlecenia może zostać zleceniem cyklicznym, a o polach w nim zawartych decyduje po prostu wybrany typ procesu. Co ważne: pokażemy Wam jak możecie samodzielnie tym zarządzać. Dlaczego to istotne? Biznes się zmienia - w dowolnym momencie dostosujecie karty zleceń do aktualnych potrzeb.
Nowo utworzone zlecenia będą różniły się od pierwszego zlecenia - datą rozpoczęcia, datą zakończenia i numerem. Aby korzystać z cykliczności trzeba mieć uprawnienia do tych atrybutów.


Jak zarządzać zleceniami cyklicznymi w systemie do obsługi zleceń?
Dodałeś kilka zleceń cyklicznych, gdzie je zobaczysz? Jak nimi zarządzać w systemie?
- Możesz je zobaczyć na kalendarzu zleceń
- Jeżeli podczas zlecenia uzupełniłeś nazwę kontrahenta to zlecenia zostaną z nim powiązane i będą widoczne w jego karcie.
- Wszystkie zlecenia są widoczne na liście procesów.
- Zobaczysz je także na widgecie na pulpicie.

Załóż bezpłatne konto i zacznij korzystać z systemu już teraz