Jaki powinien być dobry serwis maszyn i urządzeń?

Dobrze funkcjonujący serwis maszyn i urządzeń to obecnie spore wyzwanie – szczególnie w przypadku serwisu maszyn przemysłowych (w tym usługi naprawy maszyn CNC) czy naprawy sprzętu budowlanego. W praktyce bowiem to nie tylko konieczność gromadzenia ogromnej ilości wiedzy obejmującej historię napraw oraz warunki współpracy z klientem. To również umiejętność wykorzystania jej w taki sposób, aby naprawę maszyn budowlanych, przemysłowych itd. przeprowadzać szybko, bez nadprogramowych kosztów. Przede wszystkim trzeba jednak zadbać o zadowolenie klienta, który przecież już na wstępie jest niezadowolony, bo jego maszyna nie działa. Czy to w ogóle możliwe?

Dobry serwis maszyn i urządzeń

Jak się okazuje, serwis maszyn i urządzeń świetnie sprawdza się w wielu firmach zajmujących się produkcją i sprzedażą tak skomplikowanych produktów, jak np. maszyn CNC, urządzeń poligraficznych, obrabiarek numerycznych i tym podobnych. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, by przyspieszyć i usprawnić naprawy również tych mniej skomplikowanych typów urządzeń. Takich, od których jednak często naprawdę dużo zależy i które są obejmowane serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnym – silników, instalacji, drukarek i innych produktów. Jaki zatem powinien być idealny, profesjonalny serwis maszyn i urządzeń?

Serwisuj maszyny i sprzęt budowlany lepiej. Wypróbuj Serwis Planner!

Testuj bezpłatnie przez cały miesiąc. Żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Serwis maszyn przemysłowych czy budowlanych – zacznij od planu!

Odpowiedź na pytanie dotyczące idealnego modelu serwisu w firmie (niezależnie od typu maszyn) tylko z pozoru jest prosta. Perfekcyjna realizacja serwisu maszyn powinna być szybka – to prawda. Ale czy wszystkie zlecenia zawsze mają najwyższy priorytet i czy w każdym przypadku muszą być zrealizowane w trybie natychmiastowym? Są przecież awarie maszyn różnego typu – takie, które wstrzymują działanie całej firmy i takie, które mogą poczekać na swoją kolej. Różnych też obsługujemy klientów – z niektórymi łączy nas wieloletnia współpraca i to oni powinni być obsłużeni zawsze w pierwszej kolejności. Zdarzają się także klienci incydentalni, którzy nie powinni paraliżować pracy w zakresie naprawy maszyn świadczonego dla stałych kontrahentów.

A może Twoja firma realizuje jeszcze inny model zarządzania kolejnością zleceń? Jedno nie ulega wątpliwości – „szybki serwis maszyn”, bez jakiegokolwiek planu, oparty wyłącznie na kolejności spływających zleceń to dobry model dla małego punktu naprawy nieskomplikowanych urządzeń. Lecz w przypadku firm wykonujących naprawy serwisowe maszyn bardziej złożonych, dla klientów ze stałymi umowami serwisu gwarancyjnego lub pogwarancyjnego to po prostu nie może się sprawdzić. Bo dobry plan na zarządzanie to podstawa sukcesu – również jeśli prowadzisz serwis maszyn i urządzeń.

Sprawne zarządzanie pracą serwisu w serwisie maszyn i urządzeń

W naprawie maszyn budowlanych i przemysłowych nie oszczędzaj na jakości

Zastanawiasz się, w jaki sposób nawiązać długofalowe, najlepiej wieloletnie kontakty z klientami korzystającymi z usług w dziedzinie napraw maszyn i urządzeń? Przede wszystkim zagwarantuj im naprawę wielu różnych rodzajów maszyn i najwyższą jakość usług. Wysyłaj do nich serwisantów najszybciej, jak się da. Zaproponuj najdogodniejsze formy regulowania płatności i nie oszczędzaj na częściach zamiennych. Jeżeli w serwisie maszyn budowlanych będziesz używać najtańszych materiałów i podzespołów maszyn, klient zwyczajnie nie będzie do Ciebie wracał.

Zamiast na jakości usług, oszczędzaj na nierentownych zleceniach i czasie marnowanym na zbędną pracę. Zautomatyzuj proces tworzenia dokumentacji poprzez integrację systemu do zarządzania serwisem z programem magazynowym, daj stałym klientom system do przesyłania zleceń przez Internet. Pozwól im także, by mieli stały wgląd do historii napraw i w obecne usługi serwisu Twojej firmy, obejmujące wszystkie maszyny, które kiedykolwiek Ci powierzyli.

Usługi naprawy sprzętu – zadowolony klient jest najważniejszy!

O najwyższy poziom zadowolenia klienta musisz dbać nieustannie – bez względu na to, czy pracujesz na rynku konsumenckim, czy świadczysz usługi serwisu i naprawy urządzeń w sektorze B2B. Ale firmy opierające swoją działalność na usługach dla innych firm powinny pójść o krok dalej i zaproponować klientom biznesowym najdogodniejsze warunki umów długoterminowych, a także wygodne formy płatności i przesyłki urządzeń. Zatem dobry serwis maszyn i urządzeń jest przede wszystkim elastyczny i dostosowujący się do potrzeb klienta. O taki właśnie serwis maszyn i urządzeń musisz zadbać, by Twoja oferta była najbardziej konkurencyjna na rynku. Powodzenia!

Zadowolony klient w serwisie maszyn i urządzeń

Szukasz większego systemu dla stacjonarnego lub mobilnego serwisu? Masz niestandardowe wymagania? Chcesz zintegrować system do serwisu z dużym systemem ERP?

Sprawdź system Aura Business – elastyczne rozwiązanie dedykowane dla wymagających klientów.

Usprawnij mobilny serwis maszyn i urządzeń. Wypróbuj Serwis Planner!

Testuj bezpłatnie przez cały miesiąc. Żadnych zobowiązań i karty kredytowej.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje