Serwis maszyn i urządzeń w CRM. Czym jest CRM dla serwisu?

Czym jest CRM dla serwisu?

Serwis maszyn i urządzeń w systemie CRM.


Oprogramowanie CRM dla branży serwisowej

Przy zarządzaniu serwisem przydatny jest dobry system CRM, który uporządkuje kluczowe procesy Twojej firmy. To rozwiązanie w którym zbiera się całą historię współpracy z kontrahentami, a także wszystkie naprawy oraz przeglądy maszyn czy urządzeń. CRM dla serwisu pozwala na sprawne delegowanie zadań Twoim pracownikom i stały dostęp do aktualnie realizowanych zleceń.


CRM serwisowy - czy to dla Ciebie?

Jeśli zajmujesz się, przykładowo, serwisem maszyn i urządzeń, z pewnością pracujesz na zleceniach, które planujesz z wyprzedzeniem. Aby dobrze skoordynować wszystkie terminy, w serwisowym systemie CRM, możesz skorzystać z kalendarza. Wybierasz najwygodniejszy dla Ciebie widok na listę zleceń - timeline bądź kanban. W ten sposób zyskujesz pełną kontrolę nad nad wszystkimi procesami w firmie i w łatwy sposób możesz delegować kolejne zadania pracownikom.

Poza uporządkowaniem zleceń, CRM serwisowy umożliwia prowadzenie elektronicznych kartotek kontrahentów. W jednym miejscu zbierane są wszystkie dane teleadresowe, informacje o posiadanych przez nich maszynach czy urządzeniach a także płatnościach. Zatem - jeśli chcesz w końcu odejść od papierowych wersji dokumentów i protokołów, spiąć wszystkie dane w jednym narzędziu, na którym może pracować cała firma - być może to idealny moment na wdrożenie systemu CRM dla serwisu.


Baza klientów Twojego serwisu w systemie CRM

Centralnym punktem każdego systemu CRM jest baza kontrahentów. To zbiór elektronicznych kartotek, w których zbierana jest cała historia współpracy z daną firmą - od ustaleń w umowie, zrealizowane usługi, po rozliczenia faktur. Z poziomu karty klienta dowiesz się również jakie maszyny bądź urządzenia posiada oraz czy pracownicy zaplanowali już dla niego kolejne zlecenia.


Uporządkowana baza urządzeń serwisowanych

W systemie CRM dla serwisu można prowadzić rozbudowaną bazę produktów serwisowanych, czyli wszystkich maszyn, urządzeń klientów i obiektów, dla których wykonywane były usługi. Szybko zidentyfikujesz konkretny produkt po unikalnym numerze seryjnym lub kodzie i sprawdzisz najważniejsze dane z nim związane, między innymi:

  • opis,
  • specyfikację techniczną,
  • dodatkowe atrybuty (np. data produkcji, plik ze specyfikacją techniczną, wymiary),
  • wykonane i zaplanowane zlecenia w związku z danym sprzętem.

Rozbudowana wyszukiwarka w serwisowym CRM pozwoli Ci na błyskawiczne odnalezienie informacji o konkretnej maszynie klienta.


Koordynacja pracy w CRM dla serwisu

Kiedy wszystkie dane kontrahentów oraz ich urządzeń, które Twoja firma dla nich serwisuje, są już poukładane, kolejnym krokiem jest sprawne delegowanie zadań i koordynacja zleceń dla pracowników. Możesz utworzyć dowolne typy zleceń (np. serwis, instalacja, przegląd, reklamacja) i określić dla każdego z rodzajów usług kolejne etapy. CRM dla serwisu może zaprezentować nadchodzące terminy na kilka sposobów i w różnych miejscach:

  • lista na pulpicie pracownika i w aplikacji mobilnej,
  • kalendarz,
  • timeline,
  • tablica kanban.

Zyskujesz stały podgląd na postęp prac i aktualne działania serwisantów. W łatwy sposób dowiesz się na jakim etapie jest realizacja konkretnej usługi dla klienta, ile czasu pracownicy poświęcili na naprawę lub jakich części użyli. Te usprawnienia znacznie ułatwią komunikację wewnątrz firmy, obsługę klienta i zaoszczędzą Ci sporo czasu.


Aplikacja mobilna dla serwisu

Serwisanci, którzy wyjeżdżają do klientów, aby wykonać naprawę bądź przegląd maszyny, mogą korzystać z aplikacji mobilnej. To wygodna wersja Serwis Plannera, dostosowana do smartfonów i tabletów. Posiada takie funkcje jak:

  • powiadomienia o nowych zleceniach,
  • lokalizowanie pracownika na mapie,
  • zarządzanie zleceniami,
  • dodawanie dokumentacji zdjęciowej,
  • wyświetlanie trasy dojazdu do klienta.

Dzięki temu serwisant w każdej chwili może podejrzeć szczegóły dotyczące konkretnego zlecenia, a także oznaczyć je jako wykonane i płynnie przekazać do rozliczenia. To znacznie przyspiesza pracę, bo w kilka sekund, bez konieczności uruchamiania komputera, pracownik za pośrednictwem CRM serwisowego przekaże centrali informację o zrealizowanym zadaniu.




Rozliczanie zleceń serwisowych w systemie CRM

Korzystając z Serwis Planner wystawisz faktury za wykonane usługi. Z poziomu jednego narzędzia, rozliczysz zlecenia zrealizowane dla klientów. Serwisowy CRM zapewnia wygodę fakturowania - z poziomu listy dokumentów sprzedażowych bądź bezpośrednio spod konkretnej karty zlecenia. Przejrzyste zarządzanie przepływem pracy i wyodrębnienie etapu typu "Rozliczenie" sprawi, że zawsze będziesz pamiętać o rozliczeniu z klientem. Informacja o tym, czy faktura została wystawiona jest widoczna dla wszystkich uprawnionych osób korzystających z systemu CRM. Ta funkcjonalność uchroni Twoją firmę przed potencjalnymi stratami finansowymi - oprogramowanie przypomni o usługach, które powinny zostać opłacone.


Czym jest CRM dla serwisu?

Serwisowy CRM może być mylony z programem typu Service Management do obsługi posprzedażowej. Często myśli się, że CRM dla serwisu to narzędzie do tworzenia zleceń zgłaszanych przez klientów i notowania czynności wykonanych przez serwisantów. Serwis Planner obsługuje wszystkie te obszary, choć to nie typowy program CRM. Jest dopasowany dla branży serwisowej i umożliwia konfigurację dla różnych rodzajów usług. Możesz go również połączyć z profesjonalnym programem CRM - Synergius CRM, gdzie obsłużysz też zadania związane ze sprzedażą.



Rozwiń swoją działalność z systemem CRM

Jeżeli Twoja firma posiada również zespół handlowy, możesz rozszerzyć obszary obsługiwane systemem CRM o kampanie szans sprzedaży i kalendarz zadań handlowców. Aby minimalizować liczbę oddzielnych programów IT używanych w firmie, zintegrujemy dane z oprogramowaniem ERP, a CRM serwisowy połączymy z handlowym - Synergius CRM. Dzięki temu wszystkie działy pracują na tym samym systemie, dane kontrahentów są spójne, a pracownicy mają dostęp wyłącznie do obszarów związanych z ich obowiązkami.

W czasach w których większość informacji jest digitalizowana, odchodzenie od papierowych dokumentacji staje się standardem. Dobry CRM dla serwisu porządkuje informacje dotyczące usług wykonywanych dla klientów i znacznie przyspiesza ich realizację. To inwestycja, która zwraca się już w ciągu kilku pierwszych miesięcy od rozpoczęcia korzystania z tego rodzaju oprogramowania.