Talemax

Historia sukcesu naszego klienta

Czołowy dostawca rozwiązań automatyki bankowej na polskim rynku

Posiada punkty serwisowe w ośmiu miastach i zatrudnia najlepszych, doświadczonych techników

Autor największego w Polsce bloga poświęconego technologiom bankowym

Opinia klienta

„System pomocny dla koordynatorów serwisu i serwisantów. Intuicyjny, porządkujący dane serwisowe. Współpraca z Questy jest wzorowa, szybka reakcja ze strony pracowników na każdy problem, który jest szybko rozwiązywany. Pracownicy starają się dostosować możliwości systemu do indywidualnych wymagań klienta.”
Klient Serwis Planner - Talemax

Adam Marek

Manager serwisu Talemax

Talemax to przodujący w Polsce dostawca rozwiązań automatyki bankowej i partner wielu z największych na świecie producentów tego typu systemów. Firma działa na krajowym rynku już od 2011 roku, współpracując wyłącznie z renomowanymi producentami (np. Glory, Suzohapp, LIDIX, Kisan) i oferując swoim klientom skuteczne wsparcie na płaszczyźnie konsultingowej, handlowej oraz technologicznej. Ponadto, Talemax jest autorem największego w Polsce portalu poświęconego technologiom bankowym automatykabankowa.pl.

Program do zarządzania serwisem dla firmy z branży automatyki bankowej

Zakres specjalizacji przedsiębiorstwa obejmuje szeroko pojętą automatykę bankową. W ofercie firmy znajdują się, między innymi, najnowocześniejsze urządzenia służące do liczenia, sortowania oraz kompleksowego przetwarzania banknotów i bilonu. Swoim klientom Talemax dostarcza również najlepsze rozwiązania globalnych producentów w zakresie automatów kasjerskich i urządzeń samoobsługowych. Kolejnymi kluczowymi elementami oferty przedsiębiorstwa są urządzenia z funkcją depozytu przeznaczone dla klientów detalicznych, wykorzystujące technologię recyklingu.

Główna siedziba Talemax znajduje się w Poznaniu, firma posiada jednak ogólnopolską sieć serwisową, a jej oddziały zlokalizowane są w ośmiu miastach na terenie kraju. Wysokie kompetencje oraz doświadczenie specjalistów serwisowych (w większości z ponad 10-letnią praktyką) pozwalają świadczyć usługi serwisowe nawet w najtrudniejszych i wyjątkowo wymagających reżimach czasowych.

Cele wdrożenia systemu i wyzwania w przedsiębiorstwie

Najwyższej jakości specjalistyczne rozwiązania z obszaru procesowania, recyklingu i depozytu banknotów oraz monet wymagają właściwej opieki serwisowej. Zapewnienie skutecznej opieki serwisowej jest jednym z kluczowych elementów powodzenia projektu i zadowolenia klienta. Optymalizacja procesów serwisowych jest bardzo ważnym obszarem, pozwalającym właściwie gospodarować zasobami oraz racjonalnie zarządzać kosztami. Dobór odpowiednich narzędzi jest w tym wypadku bardzo ważny. Po zapoznaniu się z ofertą rynkową w tym zakresie podjęte zostały rozmowy na temat możliwości wdrożenia systemu Serwis Planner. Jego głównym zadaniem miała być koordynacja działań serwisowych oraz wsparcie techników i inżynierów działających w terenie.

Szeroka paleta urządzeń znajdujących się pod opieką Talemax oraz współpraca z wieloma instytucjami o różnych potrzebach tworzą sieć procesów, które wymagają odpowiedniej koordynacji i zarządzania nimi. Dotyczy to nie tylko zgłoszeń serwisowych, ale również cyklicznych przeglądów oraz konserwacji. Właściwa opieka serwisowa wymaga regularnej kontroli, czyszczenia i regulacji urządzeń, aby zapewnić ich jak najwyższą efektywność. Rosnąca skala zleceń serwisowych i brak odpowiednich narzędzi wsparcia mogą skutkować problemami organizacyjnymi związanymi ze sprawnym planowaniem i doprowadzić do nieterminowej realizacji zleceń.

Kolejnym obszarem wymagającym wsparcia są odpowiednio zdefiniowane bazy serwisowanych urządzeń oraz właściwa wiedza na temat historii napraw i działań podjętych w związku z określonym sprzętem. Te wyzwania rodzą z kolei dalsze potrzeby związane z koordynacją zleceń i przypisywaniem ich odpowiednim pracownikom. Koordynatorzy serwisu odpowiedzialni za przydzielanie zadań serwisantom potrzebują informacji dotyczących kalendarza zleceń poszczególnych osób, ale również historii serwisów danego urządzenia.

Zdefiniowanie tych potrzeb doprowadziło do podjęcia decyzji o wdrożeniu narzędzia do wspomagania zarządzaniem organizacją serwisową. Do jego głównych zadań miała należeć optymalizacja procesów i koordynacja pracy, a także wsparcie samych techników dzięki dostarczaniu im pełnej wiedzy o serwisowanych urządzeniach i alertów o nadchodzących przeglądach cyklicznych.

Efekty wdrożenia

Program Serwis Planner okazał się odpowiednim wsparciem dla Talemax, znacząco zwiększając efektywność pracy administracji oraz techników firmy. Przyjmowane mailowo zgłoszenia serwisowe wprowadzane są do systemu przez odpowiedni dział firmy, a przydzielone zadania technik otrzymuje natychmiast w aplikacji mobilnej w postaci powiadomienia o przypisanym do niego nowym zleceniu.

Kierownictwo i dział koordynacji zleceń mają również stały podgląd na status realizacji podejmowanego przez techników zlecenia w terenie. Dzięki temu wiedzą na przykład, czy technik dopiero przyjechał na miejsce, czy też jest już on na etapie podpisywania protokołu z klientem i niedługo będzie mógł przyjąć nowe.

Program do serwisu - widok kanban

Istotną zmianą okazała się również możliwość dodawania własnych pól (atrybutów) w opisach prowadzonych działań. Dzięki temu poszczególni kontrahenci lub przypisane im urządzenia mogą być grupowani za pośrednictwem indywidualnych wartości, mających szczególne znaczenie dla pracowników firmy.

Wdrożona wraz z systemem Serwis Planner aplikacja mobilna dla pracowników terenowych (techników odpowiedzialnych za serwisowanie urządzeń) znacząco usprawniła ich codzienne obowiązki i umożliwiła jeszcze lepsze wykonywanie podejmowanych zleceń. Dzięki niej serwisanci natychmiast mogą przyjmować poszczególne zlecenia, zmieniać ich status czy opis, a także na bieżąco prowadzić dokumentację zdjęciową i dołączać inne istotne pliki.

Wśród pozytywnych zmian zapoczątkowanych przez system Serwis Planner w firmie Talemax należy wskazać:
  • sprawny przebieg koordynacji zleceń i wyeliminowanie problemów organizacyjnych,
  • bezwzględną terminowość w realizacji przeglądów cyklicznych, niezależną od różnych, nieprzewidzianych sytuacji,
  • znaczące usprawnienie pracy techników w terenie i wyposażenie ich w funkcjonalną aplikację mobilną,
  • możliwość podglądu czy dane zlecenie zostało już podjęte i na jakim etapie obecnie się znajduje,
  • efektywne i przejrzyste zarządzanie wszystkimi działaniami dzięki funkcji przypisywania własnych pól-atrybutów.

Informacje

  • O nas
  • Kontakt
  • Bezpieczeństwo
  • Nowości
  • Klienci
  • Case Studies
  • Finansowanie
  • FAQ
  • RODO
  • Dla Partnera

Na początek

Wiedza o serwisie

Integracje